שאל את הרב

שמירת נגיעה: איך יודעים אם יש התאמה בלי לגעת?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 28/12/22 02:00 ד בטבת התשפג

שאלה

שלום

בעבר הייתי כמו חילוניה ובשנים האחרונות התחלתי ממש להתחזק. ואני ממש רוצה להתחיל לשמור נגיעה. אבל בתור אחת שלא שמרה בעבר, והיו לה בני זוג, אני ממש מפחדת שאם אמצא את הזיווג שלי ונתחתן אני אגלה שאין משיכה או התאמה מינית. מה עושים במצב כזה? איך מישהי שכבר הייתה בעבר עם בחור יכולה לשמור נגיעה בלי הפחד הזה? ממש אשמח לעצה

תשובה

שלום לך רוני!

איזה אומץ לעשות את השינוי לחיים של שמירת המסורת היהודית, זה בטח לא היה קל והיה תהליך ארוך עם עליות וירידות. זה גם דורש אומץ לשאול שאלה זו על התאמה ומשיכה מינית לאחר התנסות אישית שלך בדבר.

ניכר מהכתיבה שלך שאת אישה מאמינה, רגישה, חכמה וטובת לב. שאת יודעת להתמודד עם החיים, לראות מורכבות אך גם להיות מלאת תקווה לעתיד טוב יותר. תזכרי את התעצומות הללו כשאת במצב של בלבול ותהיות.

חשוב להדגיש, אני אישית לא רב, אני בוגרת מדרשה ותואר ביהדות אבל אני בהחלט לא רב. אך אנסה לתת תשובה. מיניות וצניעות הם נושאים מאד מורכבים וטעונים רגשית בעולם הדתי, לכן כדאי לגשת לנושא זה בצורה רגישה ופתוחה. הספר "מה את מבקשת: ספר על אהבה וגוף" של הרבנית אוריה מבורך ממש מתייחס לנושאים שכאלו על צניעות ומיניות נשית ומשיכה. אני מאד ממליצה לך לקרוא אותו. זה ספר שנכתב בעיקר לציבור הדתי הנשי ונותן הרבה "חומר למחשבה". אני גם ממליצה על ההרצאה המוקלטת של אוריה מבורך באתר שלה 'אפרכסת':

ttps://afarkeset.org.il/הרצאות-וימי-עיון/הקלטת-הזום-על-שמירת-נגיעה/

פרקים מהספר תוכלי למצוא באתר שלנו:

https://www.makshivim.org.il/blog/categories/%D7%94%D7%A8%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%AA-%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%94-%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%9A

כפי שאת מרגישה בעצמך משיכה מינית זה דבר חשוב מאד בזוגיות. קירבה פיזית מאד מקרבת בין בני זוג, מגיעה למקומות שלפעמים מילים אינם מספיק וגורמת לאינטימיות פיזית ורגשית, היא משמחת את בני הזוג, מהנה ונעימה עבורם.

שמירת נגיעה זו בהחלט הלכה לא פשוטה לקיים אך יש בה הרבה עומק וקסם. מגע יכול מאד לקרב אך ליצור גם קרבה 'דמיונית' שקיימת רק כשיש מגע אך בעצם מכפה על קושי בתקשורת. כששומרים נגיעה מאפשרים גם לבחון התאמה רגשית והתאמה של תפישות עולם, נושאים שחשובים לא פחות במיסוד קשר זוגי ממושך.

משיכה מינית ואטרקטיביות פיזית של בן הזוג הם גם דברים שאפשר להרגיש גם ללא מגע. אפשר לשאול את עצמנו במהלך זוגיות - האם הוא מוצא חן בעיני? האם נעים לי להסתכל עליו? אני מתרגשת כשאני חושבת עליו וקירבה פיזית? להרגיש מבחינה חיצונית הוא נאה בעינייך.

התאמה מינית בזמן קיום יחסים זה גם דבר שנבנה. לרוב הוא מביך ובהתחלה לא חלק ונעים כמו שזה נעשה בהמשך לאחר שלומדים יחד "לרקוד את הגוף בשניים". בבוא הזמן מומלץ לקרוא על טיפים לחיזור במהלך אינטימיות ולשוחח יחד בין בני הזוג מה עושה לכל אחד תחושה נעימה. אני גם ממליצה על הספר של ד"ר חנה קטן "ביחד – מדריך לבניית אינטימיות זוגית בריאה".

בנוסף לכך, כמובן שאת מוזמנת תמיד לכתוב אלינו שוב או להתקשר למוקד במספר כוכבית 8298 או בווטסאפ: 052-468-3927 . נשמח לדבר איתך!

בהצלחה רבה רבה!

חזקי ואמצי,

מוריה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות