שאל את הרב

תהילים עם פגם

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 07/12/22 12:22 יג בכסלו התשפג

שאלה

כבוד הרב שלום,

אני שנים ישנה עם אותו ספר תהילים קטן בתוך הכרית.

לפני כחצי שנה חלמתי חלום שבעקבותיו המליץ לי רב (פה באתר כיפה) לבדוק אם יש לי בבית ספרי קודש לא כרוכים ולכרוך אותם/לקנות תנ"ך.

באותו רגע עלתה בי מחשבה לבדוק את ספר התהילים בכרית שלי וקראתי באינטרנט שאם ישנים עם תהילים בכרית צריך לעטוף אותם בכיסוי וכך עשיתי מיד. מאז ספר התהילים הקטן נמצא בתוך כיסוי והוא מוחבא בתוך הציפה של הכרית.

אתמול סידרתי את המיטה, ניערתי מצעים וכריות , ותוך כדי אני מהרהרת האם זה מכבד את התהילים שאני ככה מנערת את הכרית כשהתהילים בתוכה? והאם בכלל מותר לישון על תהילים? הרי הגוף שלנו טמא בלילה. הרגשתי לא נוח עם העניין והחלטתי להוציא את התהילים מהכרית.

כאשר הוצאתי את התהילים מהכרית דיפדפתי בספר התהילים והבחנתי בדף אחד הפוך!!! ממש כך, דף אחד שכתוב הפוך (צריך להפוך את הספר כדי לקרוא אותו) וגם תלוש ברובו מהחיבור לשאר הדפים. דף זה הוא פרק ס"ט בתהילים.

כמובן שלא אחזיר את התהילים לכרית אך רציתי לדעת האם התהילים האלה פסולים ויש לגנוז אותם? האם התהילים האלו שהיו לי שנים על גבי שנים בתוך הכרית עיכבו אותי? אני באופן כללי מרגישה עיכוב בחיים שלי ועכשיו כשמצאתי את ספר התהילים הפגום אני תוהה.

אודה לעזרתך ועצתך,

תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

ספר שיש בו דף שכרוך הפוך - אינו פגום רוחנית. זהו כמובן פגם מעשי, אבל לא מהותי.

ובכלל, הדבר החשוב בתהילים אינו הספר. הדבר החשוב בתהילים הוא הלב שלך. הספר הוא אמצעי לכוון את לבנו לריבונו של עולם. ועל כן, אל תתני את הדעת באופן משמעותי ללב, אלא לספר.

כל טוב ונעימות

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368