שאל את הרב

גבר נשוי

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 08/12/22 19:24 יד בכסלו התשפג

שאלה

היה לי בן זוג שהיה הראשון שלי וגיליתי שהוא בגד בי ונפגעתי ובכיתי אז יצאתי עם גבר שתינו קצת ישבנו ואז זה הגיע לקטע אינטימי ולא רציתי והזזתי אותו והוא עדיין ניסה וזה קרה ושחיפשתי אותו בפייסבוק אחרי כמה ימים הסתבר שהוא גבר נשוי מה אני עושה הרב??ואז אחריזה גם גיליתי שאני בהריון מהבן זוג הראשון שהיה לי

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

אני מבין שאת כבר לא נשואה עם הראשון, ולא עם השני (הוא נשוי), אבל המקרה שהיה עם השני היה כשאת עוד היית נשואה לראשון. ובעצם היית אשת איש שזינתה (אולי קצת בשוגג בגלל השתיה), בכו"א את צריכה לעשות על כך תשובה שזה חטא חמור, על כן עליך להכיר ולהבין את חומרת הנושא של איש ואשה את הקשר שביניהם עד שהוא ניתק (גט וכדו'). אבל כל עוד אין גט אשה אסור לה להיות עם גבר אחר (לא משנה נשוי או לא). בכו"א צריך לעשות תשובה על נפילה זאת. את צריכה להתוודות על חטא זה ולקבל על עצמך בקבלות ברורות לא לצאת סתם עם גברים ולא להתקרב לגברים זרים ואפילו לא נגיעה בעלמא ולא שיחות פייסבוק או כל קשר שאינו למטרת נישואין. כמו כן ראוי שתתני צדקה. למרות כל זאת מכיוון שאת גרושה מהאיש הראשון אין משמעות למה שהיה עם השני. לכן הרבי בתשובה ותפילה לפני בורא עולם שישמע תפילותיך שהוא אב רחום וחנון.

לגבי הילד אמנם את צודקת שהוא כנראה מהראשון, אבל צריך שיהיו לכך גם סימוכין במרשם תעודת זהות כדי שידעו מיהו אביו וכן לפרנסתו.

לאחר הלידה שתעבור אי"ה בשלום ושמחה תמתיני עם מפגשים לצורך נישואין, ללא מפגשים אלא להתרכז בגידול הנולד בשמחה ובנחת.

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368