שאל את הרב

איך מתחמקים מהטיקטוק והאינסטגרם?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 12/12/22 15:28 יח בכסלו התשפג

שאלה

שלום, ממש באלי להוריד טיקטוק ואינסטגרם אבל אני לא באמת רוצה. יש לי כמה חברות שיש להם אינסטגרם וזה נראה כזה מגניב ואני מתה להוריד וגם טיקטוק היה לי ואז סגרתי אותו בערך לפני חודשיים וזה פשוט קשההה כאילו באלייי ואני עוד שנייה מורידה אבל אני לא רוצה באמת.

אני אשמח אם תעזרו לי

תודה רבה יום טוב

תשובה

שלום צופיה!

אני מבינה מהשאלה שלך, שיש בך צד אחד שרוצה פשוט להוריד טיקטוק ואינסטגרם כמו שכולם עושים כי זה נראה לך כיף ומגניב. אבל יחד עם זה יש בך עוד צד, רצון יותר עמוק, ששם את יודעת שאת לא באמת רוצה את זה, ואת מבקשת עצות ודרכים איך להעמיק את הרצון הזה ולהצליח לדבוק בו. ולא ברצון הראשון.

אז קודם כל מעולה שפנית אלינו! השאלה שלך מעולה ומעסיקה המון מהנוער בדורנו. כיצד לשמור על עצמנו בהתקדמות המטורפת של הטכנולוגיה, מהדברים הלא טובים שהיא מביאה?

אז לפני העצות אני רוצה קודם כל לחזק אצלך את הרצון העמוק. לנסות ולחדד למה את חושבת שזה פחות כדאי. כי ברור שיש בטיקטוק ובאינסטגרם הרבה דברים טובים וכיפים, שיכולים לעשות טוב ובגלל זה גם יש בך צד שרוצה את זה. אז אם כך, למה יש בך צד חזק שלא רוצה את זה?

תנסי לחשוב מהי הנקודה שמפריעה לך, כדי שתהיי מודעת אליה.

האם זה המקום הממכר? שברגע שזה נמצא אצלנו בטלפון, קשה מאוד לעצור את עצמנו ולשים גבולות, כי זה תמיד מעניין ואינסופי, וכך זה יכול לבוא על חשבון דברים אחרים שאנחנו רוצים לעשות. או שאולי זה המקום הבעייתי של התכנים שאנו עלולים להיחשף אליהם.

יש גם את המקום שזה פשוט סוג של בריחה, שזה גורם לנו להיות פחות יעילים וחיוניים.

כמובן שיכולות להיות עוד סיבות, רק תמצאי את הסיבה וחזקי את הרצון העמוק אצלך. זה רצון מעולה. אז דבר ראשון, אשריך!

הנה כמה עצות וכלים שיכולים לעזור, תוכלי לבחור מה שהכי נכון לך:

1. עצה ראשונה היא למלא את הזמן שלך בדברים שאת אוהבת לעשות, שלא תרגישי תחושה של שעמום וחוסר. זה יכול להיות תחביב שבא לך לפתח ולקדם, משהו שעושה לך טוב ומספק אותך, שייתן לך תחושה טובה וכיפית. בלי הרשתות החברתיות שהרבה פעמים נותנים לנו תחושה מזוייפת של כיף שנעלם רוב הזמן תוך רגע, לעומת הדברים שבאמת ממלאים אותנו, שנותנים לנו תחושה של כיף ואושר אמיתי.

2. עצה שנייה, לבלות כמה שיותר עם אנשים כמוך, שלא רוצים לבלות את היום שלהם ברשתות החברתיות, זה יחזק אצלך את המקום הזה של הרצון האמיתי וגם כמובן תוכלי לבלות איתם ולהנות עם אנשים אמיתיים ולא עם מסך�(:

3. עוד עצה שאני נותנת לך, היא לדבר על זה עם הסביבה שלך, להתייעץ, אפשר עם חברות ואפשר עם הורים, מורים, מדריכים. אולי תוכלו לחשוב ביחד על רעיון איך למלא את הזמן או אולי ללמוד ביחד ולעורר את כולם למודעות לנושא.

4. עוד דבר שהייתי מציעה לך לעשות הוא לחזק אצלך את הרצון העמוק על ידי קריאה של ספרים או מאמרים בנושא. ידע זה כוח, ככל שיודעים יותר זה נותן יותר מוטיבציה ורצון להתמיד ולהתקדם.

לסיכום, תמשיכי תמיד לרצות, גם אם לפעמים נופלים זה בסדר, תמיד אפשר לקום ולהתקדם. את אלופה ואני מעריכה אותך מאוד על הפנייה אלינו והרצון לקבל כלים ולהתמודד!

מקווה שעזרתי, מוזמנת תמיד ליצור איתנו קשר.

אפשר כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

המון בהצלחה!

הודיה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות