שאל את הרב

האם אפשר לגור בנפרד אחרי החתונה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 25/12/22 15:22 א בטבת התשפג

שאלה

שלום

לפני כשבועיים עמדתי מתחת לחופה. לפני החתונה אני ובן זוגי היינו חיים בנפרד וגרים כל אחד אצל הוריו. שנינו דתיים שומרי מסורת ומנסים לשמור על מצוות והלכות.

אחרי החתונה הוחלט שנמשיך לחיות כל אחד אצל הוריו בגלל בעיה של מרחק, כל אחד לומד במקום אחר. אני מהדרום והוא מהמרכז

אך לאחר החתונה הדבר מפריע לי שמא איני רואה את בעלי בכלל ואפילו לא בסופי שבוע.

אני מרגישה כאובה כי אינו רוצה לטרוח למעני ולגור במקוםבו יתאפשר לשנינו להמשיך לחיות את חיינו ללא פגע אך עם טיפה מאמץ ( לגור באמצע בין הדרום למרכז )

ניסיתי לשכנע אותו שלא כך מנהלים חיי זוגיות והשנה הראשונה של הנישואים היא חשובה לבניית קשר ותקשורת אך עדיין אינו מעוניין מפאת מרחק לעבודה וללימודים

מה עליי לעשות. ? לוותר ולהמשיך לחיות בניפרד? האם ישנה הלכה שאומרת שבני זוג צריכים לגור יחד אחרי החתונה ?

תודה מראש

תשובה

שלום לך!

אז קודם כל מזל טוב! מאחלת לכם הרבה אהבה, נחת, שמחה, אמונה ובריאות.

וואוו איזה שאלה, אפשר להרגיש בה את הכאב, הפגיעה והבלבול שלך מתוך הסיטואציה שאתם נמצאים בו היום. להתחיל ככה את הנישואים זה לא פשוט וזו בטח תקופה בכללי עם הרבה סערת נפש – עצם זה שהתחתנתם זה שינוי גדול ויכול לבלבל ולהכביד. נשמע מאד בודד ומורכב להיות בנישואים טריים ולא לגור יחד, במיוחד שזה משהו שאת רוצה, ונראה שאת רוצה בזה יותר מבעלך.

ניכר מהכתיבה שלך שאת אישה אוהבת, מחבקת, רגישה, חכמה וטובת לב. שאת יודעת להתמודד עם החיים, לראות מורכבות אך גם להיות מלאת תקווה לעתיד טוב יותר. תזכרי את התעצומות הללו כשאת במצב של קושי ועצבות.

חשוב להדגיש, אני אישית לא רב, אני בוגרת מדרשה ותואר ביהדות אבל אני בהחלט לא רב אך אנסה לתת תשובה.

כמובן שבמצב שלך יש עוד אדם שנמצא בסיטואציה, ולכן בראש ובראשונה נשמע שכדאי לפתוח את הנושא עם בעלך הטרי. יכול להועיל להשתדל לבוא לשיחה ממקום אוהב ומחפש קרבה ולא עצוב וכעוס, לפעמים אנחנו אומרים דברים מלהט של רגשות ואחר כך מתחרטים עליהם.

את יכולה לחשוב עם עצמך מה חשוב לך לומר וגם איך את מוכנה להתפשר בקשר למגורים שלכם. את יכולה להציע בסוף השיחה הזו שגם הוא יחשוב עם עצמו איך הוא רואה לנכון להתמודד עם המגורים שלכם כיום. תחשבי על זה, לפני השיחה את הספקת להתכונן ולחשוב על זה אבל יכול להיות שהוא יהיה קצת מבולבל וירגיש מבוהל ולא בטוח בעצמו, וכך בלתת לו זמן לבד לחשוב על זה יאפשר לו לתת לך תשובה מתאימה יותר.

נשמע לי שזו שאלה עם הרבה עוגמת נפש ולכן התשובה ברובד ההלכתי לא יספק אותך. יש עניין לגור יחד, ולבנות חיים משותפים. כמובן שיש סיבות להיות מרוחקים כמו מקום עבודה או צבא, הגמרא מתארת זוגות בהם הבעל היה ספן בים וכך היה חוזר לאשתו פעם בחצי שנה. אבל ברור שזה לא מצב אידיאלי ושיש יתרון עצום בזוגיות בה הגבר נמצא והזוג דואגים אחד לשנייה באופן קבוע. התורה כותבת ש על הגבר בנישואים טריים לא ללכת להתנדב לצבא, להיות נקי וזמין לבית החדש שלו ולשמח את אשתו "כִּי יִקַּח אִישׁ אִשָּׁה חֲדָשָׁה לֹא יֵצֵא בַּצָּבָא... נָקִי יִהְיֶה לְבֵיתוֹ שָׁנָה אֶחָת וְשִׂמַּח אֶת אִשְׁתּוֹ אֲשֶׁר לָקָח".

מתוך כך, את יכולה לחשוב איך אתם יכולים לשמח אחד את השני במסגרת של המגורים שלכם כיום. לשוחח בטלפון יותר, לשלוח מכתבים בדואר, לשלוח פרחים אחד לשני, להפתיע בפגישה באמצע שבוע. יש הרבה דרכים יצירתיות שאפשר לחשוב איך לשמח אחד את השני – אתם מכירים זה את זו הכי טוב ולכן תדעו גם איך לשמח זה את זו. אפילו לנהל על זה שיחה יכול להיות נעים, קליל ושמח.

נשמע שכל אחד מכם לא רואה מספיק את הקושי והמצוקה של האחר. לפעמים כשנמצאים בעומס בעבודה והמרחק הפיזי ביניכם זה יכול להתיש. כך שבאמת לא מצליחים לראות מעבר ולראות את הבנאדם השני. מצב זה יכול ליצור ריחוק, מה שיכול להוביל ליותר ריחוק כי לא יודעים איך לפנות חזרה ואיך להתקרב. אפשר לנסות להבין אם זה המצב ולחשוב יחד מה יכול לעוזר לכם להתקרב. בכל מקרה, חשוב לעשות זאת בצורה רגישה ונינוחה שלא יוביל לעימות או לאי נעימות.

את יכולה להציע שתשתדלו לראות אחד את השני לערב דייט באמצע שבוע פעם בבית של ההורים שלך ופעם בבית של ההורים שלו כך שזה יהיה מאוזן ועם פחות מאמץ מכל אחד מכם. זמן איכות ביחד יכול לעזור לכם להתקרב ולפתור את ההבדלים וחילוקי הדעות ביניכם.

את יכולה לקרוא ספרים או לרכוש משחקים שעוזרים להתקרב ולפתח אינטימיות רגשית. למשל יש את הקלפים "כרטישיח" שעוזרים לפתח שיחה על נושאים של חלומות וגם של נושאי היום יום באווירה קלילה יותר. יש גם הרבה ספרים על פיתוח יכולת הקשבה פעילה ודרכים להתקרב, מוזמנת לחפש מה נראה לך תתחברו.

יכול להיות גם נכון לדבר עם עוד אנשים – חברים ומשפחה ואולי גם לערב איש מקצוע כמו מטפלת זוגית שתעזור לכם לגשר במצב החדש ולחיות יחד חיים מלאים ושמחים. אני חושבת שהמתנה הגדולה ביותר שניתן לקבל כזוג טרי זה טיפול זוגי. זו סיטואציה חדשה ומורכבת ולכל זוג לא משנה המצב שלהם – הנחייה, הקשבה ועידוד שיתוף יכול לעזור לטפח ולחזק את הקשר.

המון בהצלחה לך! בנוסף לכך, כמובן שאת מוזמנת תמיד לכתוב אלינו שוב, או להתקשר למוקד במספר כוכבית 8298, או בווטסאפ: 052-468-3927 . נשמח לדבר איתך!

בהצלחה רבה רבה!

חזקי ואמצי,

מוריה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368