שאל את הרב

אוננות: איך להפסיק, ואיך לכפר?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 25/12/22 15:58 א בטבת התשפג

שאלה

שלום רב

לפני זמן מועט גיליתי בטעות את האוננות, בלי לדעת שככה זה נקרא. בטעות קרה לי שאחד מחברי הסביר לי מה זה והבנתי שאני עושה את אותו הדבר שהוא מסביר עליו.

ורציתי לשאול מה לעשות ע"מ להפסיק, כי כמו כל התמכרות קשה להפסיק.

ואיך לכפר על מעשי העבר?

תשובה

שלום.

השאלה שלך מצוינת, וטוב שכתבת לנו.

אוננות היא דבר מאוד טבעי. ממש בדומה ליצר האכילה. וכמו באכילה, יש לנו אפשרות לבחור כמה אוכלים ומה אוכלים, ומתי. אבל היצר - קיים. אנחנו לא רוצים לדכא ולהעלים אותו, כי הוא טבעי. בעתיד הוא יאפשר לנו גם להקים משפחה, וזאת מצווה חשובה.

מה עושים בינתיים?

1. לא "לרדת" על עצמנו

קשה מאוד להילחם בדחף לאונן, או לחשוב מחשבות מיניות. ולכן זה מאוד טבעי שלא תמיד זה מצליח. בדרך כלל מה שמדכא יותר מהנפילה עצמה היא התחושה של אשמה ובושה. נסה לשים לב ולא לתת לתחושות האלה להשתלט! תזכיר לעצמך שאתה בסדר, אתה בריא, ואתה משתדל. זה מה שחשוב. ומיד אחרי זה, תמשיך הלאה לדברים אחרים. לעשות פעילויות שאתה אוהב: ללמוד, לשחק, לקרוא, לעשות ספורט, וכו.

2. זאת לא התמכרות

המילה התמכרות מתארת הרגל, בד"כ לא כע"כ בריא, שמשתלט עלינו ומפריע לנו לתפקד באופן שגרתי. ממה שאתה מתאר אני לא מבחין בסימנים כאלה. אתה הולך ללימודים, אוכל, שותה, מתרחץ, ישן, פוגש חברים... ומדי פעם - גם מאונן. זה מאוד טבעי, וזאת ממש לא התמכרות. בגלל שהדחף לאונן הוא טבעי ובריא, המטרה שלנו היא לא "להפסיק" וזהו. אלא דבר ראשון, לא לתת לתחושות האשמה להשתלט עלינו ולדכא את מצב הרוח. דבר שני, לא לתת לפעילות הזאת להשתלט לנו על דברים אחרים. כלומר אם קבעת להיפגש עם חברים, נסה לא לבטל בגלל הדחף לאונן. זה לא אומר שלא תאונן בזמן אחר.. אבל חשוב לא לאפשר לדחף להפריע ליומיום.

3. איך לכפר?

בתחום המיני המפתח לכפרה ולתשובה הוא לא לחזור אחורה, אלא להמשיך הלאה. כלומר לא לפשפש במעשיך ולחשוב על כמה זה נורא. אלא להיפך: פשוט להשאיר את זה בעבר, לא לחשוב על זה יותר מדי, וגם אם קורה - פשוט להמשיך הלאה. לצמצם את הזמן שאתה משקיע גם באוננות עצמה, וגם במחשבות עליה אח"כ.

4. לא להתמודד לבד

עשית בחירה מאוד טובה לפנות אלינו ולשתף. אתה מאוד מוזמן להמשיך לדבר על זה: עם חבר טוב, עם אחד ההורים, עם מישהו שאתה סומך עליו, וכמובן כאן איתנו במוקד חברים מקשיבים! אפשר כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

השיחות במוקד הן אנונימיות לחלוטין, ואפשר לדבר ולהתייעץ בלי חשש.

בהצלחה!

אוהד

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368