שאל את הרב

אני הומו ואני דתי

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 03/12/22 21:09 ט בכסלו התשפג

שאלה

כבוד הרב שלום,

אני נער בן 16 ואני הומוסקסואל. למרות גילי הצעיר אני בטוח בכך שאני הומוסקסואל. בישיבה בה אני לומד הנושא הזה אינו מדובר בכלל.

רציתי לשאול, איך אני יכול לשמור על הדת והאמונה למרות הנטייה שלי? מה אני יכול לעשות כדי שהקב''ה יסלח לי על החטא של המשיכה והחטא של קיום הייצר?

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

אני מבין היטב את הקשיים שתכונה זו משפיעה עליך (ועל שכמותך) אבל החיים הם שדה שצריך לעבוד בה ולהתאמץ במיוחד כדי להתגבר על קשיים, כשם שהאמהות היו עקרות כיוון שהקב"ה רצה לשמוע את תפילתן, כך יש הרבה קשיים בעולם שאפשר וצריך להתגבר עליהם, ולכן השלב הראשון הוא להיות בתפילה גמורה ובצעקה לפני הקב"ה שיעזור לך להתגבר על תכונות שליליות שנמצאות אצלך ותבקש מהקב"ה שיקל מעליך את הקושי הזה. מלבד התפילה מעומק הלב יש לפנות לאנשי מקצוע שיכולים לעזור לך ג"כ בבחינות מסוימות, כיצד להתגבר על קשיים אלו, אין כל הבטחה שהדברים יצליחו אבל חייבים להשתדל בהם. אולי כדאי לפנות לארגון כמוך שמטפל בבעיות מסוג זה. כמו כן יצא לאור הספר שו"ת ישרי לב, ששם מופיעות שאלות רבות בתחומים שאתה מעורר, וכדאי ללמוד בו היטב שהוא מתווה דרך נכונה מאד, ולפחות תכיר את המציאות.

לעצם שאלתך אפילו אדם שהוא לא יכול לקיים מצווה מסוימת או אפילו עובר עבירה מסוימת הוא לא מוצא מכלל האמונה ויראת שמים, הוא נשאר יהודי ירא שמים שמשתדל, וכפי שאנו יודעים עיקר ביהדות איננה הקיום המעשי בלבד אלא ההשתדלות, ולכן אמנם יתכן שאם התכונות שאתה מעלה הן נכונות ההשתדלות שלך קשה יותר, אבל הקב"ה הבטיח שלפי הצער גם השכר. על כן עליך תחילה לברר את מעמדך הרגשי ולא להכריע כפי שכתבת "למרות גילי הצעיר אני בטוח שאני הומוסקסואל" דברים כאלו הם צריכים בחינה עמוקה ויסודית ולא בחינה של נער שיש לו נגיעות בנושא, ועל כן יש ללכת לייעוץ מודרך (כמוך) מתוך שמחה שאתה מנסה לשמור את דברי הקב"ה ולעשות ככל יכולתך להתגבר על הקשיים. אינו דומה מי שעובר עבירה בלא לנסות לתקן לעובר עבירה כשהוא מנסה לתקן ולשפר. והקב"ה ידוע מחשבות לבב איש, והוא מכיר מי מנסה להטיב דרכיו ומי זורם עם דרכי החטא. על כן תשתדל תחילה לתקן את המצב בתפילה ובהדרכה, ולאחר מכן אם עדיין הדבר יקשה בעינך יש מקום לשאול רבנים מיהי הדרך הנכונה לך, וההדגשה היא "לך" שכל אדם הוא עולם ומלואו ואין מושג כללי של הומוסקסואל, אלא כל אחד הוא אישיות פרטית ועצמאית.

שבוע טוב

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות