שאל את הרב

מה לעשות כדי להפסיק לשמוע מוסיקה לועזית?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 05/12/22 08:03 יא בכסלו התשפג

שאלה

הייי, אני יודעת שמוזיקה זה מאוד משפיע על הנפש לכן אני רוצה לשמוע שירים קדושים ולשמוע מוזיקה יהודית עם ערכים אבל אני ממש לא מצליחה לאהוב את זה אני אוהבת שירים לועזיים (אני משתדלת בלי קללות ומילים גסות אבל עדיין) איך אני יכולה לאהוב יותר ולהתחבר למוזיקה יהודית? תודהה רבה

תשובה

שלום צופיה.

עניין המוזיקה שאת חווה מורכב ולא פשוט. בחומים רבים אנו יכולים להאמין בדבר מה ולהבין בשכל את ההשפעות המזיקות והשליליות שלו אבל לבסוף נפעל אחרת ממה שאנחנו מכירים. גם בעניין המוזיקה זה יכול לבוא אצל רבים לידי ביטוי כאשר מבינים את ההשפעות השליליות אך עדיין בחיים היומיומיים בוחרים להתנהל בצורה שונה.

בדרך כלל אנו נחשוב על דבר מה בצורה מסוימת אבל נתנהל בצורה אחרת ממה שאנחנו מאמינים זה יכול להיות בגלל כמה דברים- או בגלל ההרגל- שאנו רגילים לעשות את הדבר הזה ומתוך הרגל מתנהלים כך ולא מתוך בחירה מוחלטת בדבר (רגילים שהפליליסט מורכב משירים כאלה, מכירים בעיקר שירים וזמרים כאלה). או בגלל שלא מבינים לעומק את הבעייתיות של התופעה (לא מכירים את המשמעות העמוקה ואת ההשלכות שיש לנפש בשמיעת שירים בלועזית).

חשוב לי להזכיר לך ששמיעת שירים בלועזית היא איננה חטא. טוב למוזיקה שמשפיעה בצורה כה עמוקה על האדם להיות קדושה ולעסוק בערכים נכונים וטובים, וטוב שהמילים והמוזיקה יהיו יהודיות אך חשוב מאוד לזכור שכאשר אדם שומע מוזיקה לועזית הוא לא עובר על אף עבירה.

אז מה ניתן לעשות?

א. ללמוד מעט לעומק את הסיבה שבגללה לא שומעים שירים לועזיים. להבין מה ההשפעה של שירים על הנפש. ומה הסיבה שבגללה עדיף לשמוע שירים בעברית או עם מסרים חיוביים.

ב. למצוא שירים באנגלית שקשורים לתוכן יהודי- כיום הרבה זמרים יהודים כותבים באנלית או בשפות נוספות.

ג. לשמוע שירים בעברית שלא דווקא קשורים לתוכן קדוש אך הם עוסקים בתוכן חיובי שמרומם ת הנפש ודורש ממנה להתקדם ולשמוח.

ד. והכי חשוב צופיה הוא לחשוב- מה הרעיון שלך כלפי עצמך? מה את חושבת שיתן לך את האפשרות להתקדם ולהתחיל לשמוע יותר ויותר שירה בעברית?

לסיכום ראינו ששמיעת שירים בלועזית מתרחשת למרות ההבנה שינך רוצה בגלל פער ומורכבות שקיימת אצל אנשים שונים בתחומים שונים. ראינו שזה קשור להרגל וגם כי לא מבינים לעומק את עניין ההשפעה של זה על הנפש. בנוסף הזכרנו שזה בשום אופן לא חטא רק שיש לזה השפעות לא חיוביות על הנפש. הצענו כמה דרכי פתרון והדרך פתרון הטובה ביותר שהצענו זה לבדוק מה את חושבת על העניין? אני בטוחה שכשתשאלי את עצמך תראי שיש בך את התשובה המדויקת לך…

מאוד מוזמנת להמשיך לשתף אותנו ולעדכן איך הולך. אפשר כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

כל טוב

ורק אור

תחיה

כתבות נוספות