שאל את הרב

לימוד גמרא לנשים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 20/11/22 17:10 כו בחשון התשפג

שאלה

שלום הרב, אני רוצה לפתוח בהוקרת תודה ענקית לרב, זה באמת מעורר השראה כמות הדברים שאתה מספיק לעשות ואני בטוח שיש מלא שאני לא יודע שהרב עושה זה מרגיש כאילו אין לנו את אותו 24 השעות ביום פשוט וואו. אני רוצה לשאול לגבי לימוד הגמרא לנשים ודווקא א הרב כי אני שמעתי שהוא מלמד בכמה מוסדות ה"דגל" של עניין זה , נתקלתי בפסקה של הרב קוק זצ"ל מעין אי"ה שכתוב שאצל נשים הצד החזק בעבודת ה' ובכלל הוא הרגש והוא מסביר שמתוך זה נבנה החינוך של הדור הבא ואז הוא כותב כך "ועוד כי אם יתגבר דור אחד ויאבה לשכלל את הבנות גם כן בהשלמת השכל במעלה עליונה, אז ירע לאושר הדור הבא" השאלה שלי היא בעצם שאני מרגיש שבשורה הזאת הוא ממש דיבר על דורנו ויצא שלא הקשבנו לו במיוחד כאילו יש כבר כמות לא מבוטלת של מוסדות שיש בהם לימוד גמרא אפילו ברמה די טובה לנשים ונראה שהכיוון והחלום הוא לקדם את זה עוד ועוד, אז איפה אנחנו עומדים פה? תודה מראש

תשובה

שלום וברכה

משנת רבנו הגדול, הראי"ה קוק זצ"ל, אכן מבארת כי ההבדלים בין איש ואישה הם עמוקים מאוד.

עד כדי כך, לדוגמה, שהרב חתם על כרוז למניעת זכות בחירה לנשים (לא רק לא להיבחר, אלא שהן בכלל לא בוחרות, ולא משתתפות בבחירות).

אפשר לראות על כך הרבה מקורות כאן: https://bmj.org.il/wp-content/uploads/2019/12/22.2.Kehat_.pdf

ואכן בתחום זה – איני מכיר הולכים בדרכו בצורה מלאה.

ואמונתנו היא, כי אם הוא היה חי בתקופתינו, הוא היה מרכך את משנתו, בלי לבטל את האמונה העמוקה בדבר הבדל מהותי בין איש ואישה.

כל טוב

כתבות נוספות