שאל את הרב

איך לחזק את האמונה בקב"ה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 20/11/22 23:03 כו בחשון התשפג

שאלה

קוראים לי מתן אני בן 13.

קצת אחרי הבר מצווה החלטתי שאני מתחיל להתחזק והצלחתי הלך לי טוב.

בזמן האחרון התחילו לי בלבולי אמונה, אם ה' קיים או לא, אם הוא ברא את העולם, שמתי לב שאני מבקש ממנו משהו ולא מאמין שזה יקרה אי פעם, וזה התחיל להדאיג אותי, כי אני לא יכול לראות את עצמי בעתיד בלי כיפה ולא דתי.

בבקשה תעזור לי להחדיר בי אמונה חזקה בה'

בברכה

מתן

תשובה

שלום מתן.

כל הכבוד שאתה מקבל על עצמך החלטות טובות, ושאתה שמח בהן.

אמונה היא לא "דבר" שאנחנו מחליטים לקנות ואז קונים, ויש לנו אותו לתמיד. היא יותר כמו... כושר גופני. להחליט לעשות כושר זה מצוין. פעילות גופנית היא בריאה, כשעושים אותה במינון ובצורה שמתאימה לאדם מסוים. לכל אדם מתאימה פעילות גופנית שונה. זה תלוי במבנה, בגיל, ובעוד דברים.

אבל גם אם אני עושה פעילות גופנית במשך כמה שנים, זה עדיין לא מבטיח לי שום דבר. אני עדיין יכול להצטנן, ועדיין יכולים להיות לי אתגרים בביה"ס, במשפחה, ובכל מיני מצבים. ועדיין, עדיף לעשות אותה מאשר לא לעשות. זאת השקעה גם לטווח הקצר (מרגישים בד"כ טוב כשעושים פעילות גופנית) וגם לטווח הארוך: הגוף חזק יותר, גמיש יותר, בריא יותר. לוקח זמן לפעמים להרגיש את השינוי.

אתה בן 13. כבר לא ילד, אבל עדיין צעיר. חשוב שתזכיר לעצמך ברגעים כאלה של קושי, שיש לפניך עוד דרך ארוכה. וזה לא דבר רע. אתה פשוט בהתחלה. בתחילת המסלול של הטיול, לא תמיד ברור מה קורה בהמשך. אם יש עליות, ירידות, אבנים או שבילים צרים. אבל העיקר שמתחילים ללכת, ומגלים בכל פעם משהו אחר. לא תמיד המסלול תואם את הציפיות שלנו. אבל בדרך כלל זה עדיין לא אומר שהטיול לא כיפי.

ועוד מילה לגבי הקיום של ה': כמובן שטוב להאמין שהוא קיים ונמצא איתנו. אבל זה לא תנאי הכרחי לכל רגע ורגע של היומיום, ולא תנאי לקיום מצוות ביומיום. כי בסופו של דבר המצוות עוזרות לנו להרגיש טוב ביומיום. להיות אנשים טובים, לעצמנו ולזולת. ביהדות, המפתח הוא לא מחשבות מעמיקות, אלא דבר ראשון - עשייה. קמים בבוקר, ועושים דברים טובים. עזרה לחברים, יחס נעים למשפחה, זמן איכות גם עם עצמנו... כל אלה הם דברים טובים. ומתוך העשייה, מתחזקת האמונה. בתהליך ארוך של פעילות גופנית ... אהה סליחה: של עשייה, לימוד, בירור, גילוי וניסיון.

תיהנה בטיול! אנחנו איתך כל הדרך.

מאוד מוזמן להמשיך לשתף אותנו ולעדכן איך הולך. אפשר כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

בהצלחה!

אוהד

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות