שאלה
[מצונזר]
.
יש לי כמה שאלות: 1. איך אפשר לעשות תשובה כשלא זוכרים?
2. אני מרגישה לפעמים קצת ניתוק, אך אפשר להתחבר חזרה לעצמי ולאלוקים?
3. אני מרגישה שאני צריכה לעשות תשובה יותר גדולה כי שנה שעברה זה לא ממש יצא.
4. יצאתי מכל הסיפור הזה קצת מבולבלת בכל הקשור לתורת ברסלב, שאומר "תמיד בשמחה" ושהאויב הגדול זה העצבות וכו', כי למדתי גם שלפעמים עצבות היא בלתי נמנעת ויש באיזה שהוא מקום יאוש בעולם רק לא מתיחסים אליו בצורה הוגנת.
תשובה
ב"ה
ברכה ושלום.
ראשית אני כ"כ שמח בשבילך שאת מרגישה טוב עם עצמך ושעלית על מסלול!!!חזקי ואמצי!
1)לא צריך לעשות תשובה על מה שלא זוכרים. החזרה בתשובה הכללית מכפרת גם על מה שלא זוכרים.
2)אך ורק בעזרת קריאת פרקי תהלים ,תפילה אישית . שירה ריקודים (מחול) שמחה .
3)כשנמצאים בעצב אז האדם צריך לברוח מזה כמו מאש ולשמח את עצמו וכל אדם הוא משהו אחר.
יש מי שמשמח את עצמו אם הוא אוכל ויש מי שמשמח את עצמו אם הוא לומד או שר או קונה בגד חדש או משוחח עם חברים וכ"ו.
אני חושב שאת חייבת להכיר בחורים ולצאת במטרה להתחתן. שום דבר לא צריך לעצור אותך בשביל להיות אמא ורעיה.
בהצלחה,
עוזיאל