שאל את הרב

תלות רגשית

חדשות כיפה הרב ארז משה דורון 24/06/12 13:58 ד בתמוז התשעב

שאלה

שלום רב !!

יש לי שאלה- היא מאוד דחופה לי!!

אתחיל לומר במה מדובר,

אני בחורה בת 21 חרדית, לפני כשנה וחצי התחברתי לחברה מכיתתי (אני לומדת באחת המכללות) , התחברנו בצורה חזקה ורגשית,

אנחנו אוהבות אחת את השניה מאוד. אנחנו בקשר כ"כ חזק שאין יום שעובר עלינו בלי לדבר כמה פעמים ביום.

עכשיו אני יודעת שיש לי תלות רגשית חזקה בה, אף פעם לא ידעתי מזה תלות רגשית ולאחרונה קראתי מאמרים בנושא ואני רואה שאני תלויה רגשית.

אני יודעת איך להסביר זאת לרב, אני מניחה שרק מי שחווה חוייה כזאת יודע מהי התלות הרגשית, כל שיחת טלפון שלה מקפיצה אותי לשמיים, אני מוכנה לעשות כל מה שתבקש, אני נהנת להיות בחברתה אני חושבת עליה כל היום, ובעצם כל מילה טובה שהיא אומרת לי עושה לי מצב רוח למשך זמן ממושך ולהיפך. אני מאמינה שהרב יודע מהי תלות רגשית- אז אצלי היא קיימת בכל המישורים.

לא כ"כ נעים לי לפרט איך זה מתבטא, אבל יש לי ערך עצמי נמוך מאוד. אני לא מאמינה ביכולתי למרות שאני נחשבת לבחורה חכמה ומוצלחת , ותמיד החברה הזאת אמרה לי שהיא אוהבת אותי וכו' ודאגה לי תמיד וזה כנראה מה שגרם לי להקשר רגשית.

לפני כחודש חברה שלי התחתנה.

מאז שהיא התארסה בכיתי לה המון המון כי ידעתי באיזה שהוא מקום שהקשר שלנו ישתנה וכו, והיא תמיד הרגיעה אותי שלא אדאג , שהיא תדאג שנמשיך להיות חברות כרגיל. ובאמת מאז החתונה שמרנו על קשר מאוד טוב. אפילו מעל למה שציפתי.

ביום חמישי האחרון, בעלה של החברה הנ"ל שאל את המשגיח שלו לגבינו,מה לעשות עם הקשר הזה כי הוא הפריע לו מאוד. ובגלל שאנחנו תלותיות זו בזו וזה קשר לא בריא בכלל, ובפרט לא כשצריך לבנות חיי נישואין, והמשגיח אמר שעלינו להתנתק חודש אחת מהשניה, ז"א , לא לדבר ואלא להתראות ממש נתק מוחלט.ולאחר חודש לחזור להיות חברות רגילות ללא קשר תלותי.

אני יודעת שאני צריכה להוריד את התלות הזאת, כי זה באמת גורם להרבה רגשות כל יום, לבכי לעיתים קרובות ולבית כלא עצמי.

הבעיה, שאנני יודעת איך אני מתמודדת, מאז יום חמישי אני ממש בדאון, אין לי מצב רוח לכלום ולא מעניין ואתי כלום ואין לי תאבון וכו',

אני מרגישה שאזלו כוחות נפשי, ושלא אכפת לי בכלל מכלום בעולם הזה. אני יודעת שזה רגשות לא טובות, ואיני יודעת כיצד להתמודד ולצאת מהם.

בשבת, מה שנסיתי לעשות זה לקרוא את ספריך, קראתי את הספרון של "אומנות התבודד

תשובה

אלמוג יקרה,
אני חושב שאת יכולה מאד להעזר בסדנת שקוף לנשים או בכל אירועי שקוף שמתפרסמים באתר לב הדברים. הנושאים הנלמדים שם נוגעים בדיוק בסוגיות מסוג זה של נפש.
http://www.levhadvarim.com/
בהצלחה רבה
ארז

כתבות נוספות