שאל את הרב

תיקון עפ''י האיברים

חדשות כיפה הרב חגי לונדין 02/11/11 03:37 ה בחשון התשעב

שאלה

בס"ד

שלום

אומרים שהמצוות שקולות לאיברים ולגידים באדם ושכשעל האדם בא איזה כאב מסויים או חולי חס ושלום אז הוא צריך לעשות חשבון נפש בשל מה בא עליו החולי הזה ולתקן את הדבר המסויים הזה בו חטא. אבל במצבי שלצערי יש הרבה מה לתקן, איך אני יכולה לדעת מה החטא שגרם לפגיעה באותו איבר? איך אני אדע איזה חטא גרם לחולי? אני יודעת שבלי שום קשר צריך לתקן מה שאפשר ותמיד לעבוד על עצמנו כמה שיותר. אבל בעז"ה אני משתדלת לעבוד על עצמי ולתקן את עצמי כפי יכולתי, אבל בנוסף לזה איך אדע מה לתקן כדי להבריא?

יש איזה רשימה של האיברים והמצוות השקולות להם?

תודה רבה

תשובה

לשירלי שלום

המדרשים המדברים אודות הקשר בין המצוות/עבירות ובין איברים מסויימים אינם ליישום פשטני (לפחות לא בדורנו). כלומר כוונתם ללמד אותנו עקרון רוחני כי קיום המצוות הם חיינו (ובלימוד פנימיות התורה יש גם הקבלה בין זוויות שונות בתורה ובמצוות לזוויות שונות בחיי/גוף האדם); למשל ביטוי כדוגמת "החש בראשו יעסוק בתורה" כוונתו שהתורה היא מקור החיים ולכן בחשבון הנצח היא תביא רפואה לעולם כולו ואף לאדם הפרטי. בפועל, כעת שכואב הראש - לוקחים אקמול.
לכן, אם אדם רוצה לעשות תשובה - הוא אינו אמור להיכנס לחשבונות מיסטיים מעורפלים שאם עכשיו כואבת לו היד - זה בגלל חטא פלוני וכדומה; אלא פשוט לעשות חשבון מתוך לימוד תורה ושימוש בשכלו באיזה דברים הוא צריך להשתפר וכיצד לעשות זאת. ובעז"ה האדם גם ינצל מפגעים ומחוליים הבאים עליו. ואם לא - אז יעשה שוב תשובה; ואם לא - אז כנראה ריבונו של עולם רוצה להצמיח בו כוחות מתוך הכאבים הללו.וכן על זה הדרך

בברכה חגי

כתבות נוספות