שאל את הרב

תורה ומלאכה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 10/01/08 20:15 ג בשבט התשסח

שאלה

האם יש מקום לשילוב בין תורה למלאכה או רק צריך ללמוד תורה?האם יש להתגייס לצבא או רק ללמוד בישיבה?

תשובה

שלום וברכה

א. אינני מבין את השאלה הראשונה. אין מקור אחד בחכמים שאינו מדבר על חשיבות חיי תורה ועבודה. לא זו בלבד, אלא שדברי אביי "הרבה עשו כרבי שמעון בר יוחאי ולא עלתה בידן" מלמדת מלמדים מה הדרך הראויה. אדרבא, מצא מקור אחד המדבר על כך שלומדים תורה ומטילים עצמך על הציבור כדרך חיים. מובן מאליו כי יש קבוצה מסוימת, כמו שבט לוי, שיש לה אחריות ושזה תפקידה, אולם הם החריג ולא הנורמה.
ב. אינני מבין כיצד יכול אדם לפטור עצמו מלהיות חלק מהצבא, ולהסכים כי אחרים יסכנו את חייהם למענו. כל זה עוד לפני הבירור ההלכתי בדבר חובת ההשתתפות במלחמת מצווה.


כל טוב

כתבות נוספות