שאל את הרב

שמירת נגיעה

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 13/03/04 12:02 כ באדר התשסד

שאלה

שלום רב כבוד הרב, קוראים לי רז ואני בת 12.5 אני באה ממשפחה דתית לאומית. בכמה חודשים האחרונים די התחזקתי בדת והתחלתי גם לשמור נגיעה מה שלא כ"כ מקובל בחבר'ה בה אני חי'ה התמיכה שאני מקבלת היא אך ורק מצד אחד המורים בבית ספרי, מחברי הקרובים מאוד שגם התחזקו ושומרים נגיעה ונקרא לזה.. גם ממדריכות "בני עקיבא" אך משאר חברי וגם קצת מצד משפחתי אין תמיכה ואפילו קצת התנגדות , אני חושבת כי שמירת הנגיעה היא דבר חשוב, אך מתי שאנחנו יושבים ביחד ונוצר וויכוח אני לא בדיוק יודעת לענות על כל שאלותי'הם של חברי ואני מרגישה שאני באמת עושה את זה מתוך אמון שלם אך רק מחצי הבנה ולא מהבנה שלמה, היי'תי מבקשת לדעת עוד במפורט את הסיבה המדויקת וכל מיני חוקים נוספים באותה נשימה גם לא מקובל ללכת עם חצאיות ואני רוצה להתחיל גם ללכת עם חצאיות וזה גם קשה להתחיל ואני לא יודעת איך, אשמח מאוד אם תוכל לעזור לי בתודה, רז.

ושכחתי להזכיר, אני כן יודעת את הסיבה אבל לא ממש, פשוט שאלתי את המורה וכנראה שהוא לא הסביר לי מילה במילה.. ו...שוב תודה!

תשובה

בס"ד
שלום רב,
חיזקי ואימצי וכל הכבוד על כך שאת מנסה לעלות מעלה מעלה ,בסולם הערכים היהודיים ,אמונת חכמים וצניעות .
לדעת ההיסטוריונים ברור הוא שמה ששמר אותנו כעם העתיק ביותר בעולם היא ההקפדה על כל תג ותג של ההלכה היהודית ,ברור הוא שיש סיבות לכל הלכה והלכה ,כדאי שתלמדי ממורה או רב בי"ס את כל השתלשלות ההלכה וההסברים הקשורים לה עד ימינו אלו .
כי רק מי שלומד יוכל ביתר קלות לעמוד בכך .
בברכה .

כתבות נוספות