שאלה
שלום כבוד הרב. רציתי לשאול אם מותר לבחור לשאול את הבחורה מה שלומה? האם זה בגדר של "אין ידרוש בשלום אשה"? תודה מראש!
תשובה
שלום רב.
בשולחן ערוך אבן העזר נאמר, שלא שואלים בשלום אישה כלל אפילו ע"י שליח ולא ע"י בעלה, ולכן יש להיזהר בדבר ולמצוא את המילים המתאימות כמו מה נשמע וכדומה שמורים על התעניינות אבל לא יותר מזה.
מיכאל ברום.