שאל את הרב

שינוי שם

חדשות כיפה הרב יצחק שלו 25/08/16 23:30 כא באב התשעו

שאלה

בס"ד

שלום כבוד הרב,

(אני לא בטוחה אם כבר שלחתי את השאלה פעם אחת, אז ליתר ביטחון)

קוראים לי זיוה,

אני רוצה לשנות את השם מכיוון שלדעתי השם שלי הוא המקור לבעיות שלי בחיים, אף פעם לא התחברתי לשם שלי בשום צורה ותמיד שנאתי אותו עם כמה שניסיתי לקבל אותו ולא הלך לי. נוסף על כך אני קרויה על שם נפטרת ומה שאומרים שזו זכות אצלי זה הפוך ואני מרגישה נפטרת גם. אשמח אם תמליץ על שמות טובים שיתנו אנרגיה ומזל טוב,

חשבתי על השמות אביגיל נועה שרה פז טוהר נועם וליאל.

תודה מראש.

תשובה

שלום רב.
לצערי לא ניתן לענות על שאלה כזו בדוא"ל.
השם ש האדם אינו מקרי: מעידה בנו התורה 'כל אשר יקרא לו האדם נפש חיה הוא שמו', היינו ששמו של האדם מבטא על מהותו ואישיותו. לכן החלפת שם אינה פיתרון קל שניתן לממש ברגע אחד, אלא הוא תהליך משמעותי שבסופו אולי יש להחליף שם.
אין זה אומר שחלילה אישיותך לא בסדר, אבל בוודאי ובוודאי שיש עבודה שצריך לעשות בתחום האישיותי והמידותי כמו כל בן אדם, והחלפת השם לא באה במקום זה, ואינה יכולה לעבוד ללא הכנות חשובות אלו.
יש לפנות לרב מוכר המכיר אותך ושאת מרגישה נח לדבר איתו על העניין ולהתייעץ איתו.
הרבה חושבים שהחלפת השם זה מעין קסם, ובשם החדש לא יהיו כל בעיות. אכן לעיתים בעיות נעלמות, אבל חלילה עלולות לצוץ אחרות. יש לפתור בעיות מהשורש.
נכון שאנחנו ממליצים לעיתים על שינוי שם, אבל זה עם תהליך נוסף. הרמב"ם מציין שינוי שם כאחד משלבי החזרה בתשובה, אבל הוא דורש זאת לא במקום שינוי העומק אלא בתוספת אליו.
לכן מומלץ ללכת לרב להתייעץ איתו ולפעול לפי מה שידריך אותך.

באופן כללי השמות הראשונים אביגיל נועה ושרה הם שמות טובים, אבל שוב לגבי עצם השאלה האם נכון להחליף וכיצד לעשות זאת צריך ייעוץ אישי.

בהצלחה רבה כל ימי חייך.

כתבות נוספות