שאל את הרב

שז"ל.. ועוד דברים

חדשות כיפה הרב חגי לונדין 07/12/11 15:28 יא בכסלו התשעב

שאלה

שלום.. (בן 14 משפחה חילונית - מסורתית..)

יש לי שאלה שמטרידה אותי מאוד ואני יודע שזה מוזר אבל זה מטריד אותי..

בזמן האחרון כשלפעמים אני נופל ופוגם בשז"ל אז כאילו יצר הרע (אני לפחות מקווה שזה הוא ולא אני) אז פתאום הוא שולח לי מלא תמונות של אנשים שנפטרו למשל , או פתאום אני אומר ניגוני תהילים בראש.. וכל זה בו זמנית! אני נורא מפחד .. אני משתדל לא לפגום אבל לפעמים זה קורה ואני מפחד מהדבר הזה..

שאלה שנייה .. בזמן האחרון אני דיי מפחד לחטוא ואני לא רק שלא חוטא , למשל אם רב מתיר לי לראות איזו סדרה למשל אז אני עדיין מרגיש רע שאני רואה אותה ומפחד שייקרו לי דברים רעים בגלל זה.. מה לעשות?

(קרה לי לפני כמה ימים ששאלתי אם מותר לקרוא מנגות (קומיקסים כאלו) ולהזמין אותם מחול והרב התיר ואמר שמותר , ואני עדיין מפחד לקרוא ולהזמין..) מה לעשות עם זה?

תודה רבה !

תשובה

לעמרי שלום

יהודי אמור לנהל את חייו על פי ההלכה. מה שאסור - אסור ומה שמותר - מותר. המציאות שאתה מתאר נראה לי שמורכבת מייסורי מצפון כנים על עבירות שאתה נכשל בהם עם שיתוף של פחדים דמיוניים שרק מבלבלים אותך. אני ממליץ לך לנסות ללמוד דברי תורה בהירים ומשמחים (הלכה, גמרא, לימודי אמונה וכן על זה הדרך); בקיצור דברים שייתנו לך יותר ויותר אחיזה בעולם הנורמאלי (כמו כן: טיולים, חברים, ספר טוב). מה שאסור הוא כמובן אסור מה שהתירו לך - אתה יכול לעשות ללא ייסורי מצפון אם כי כמובן שתמיד יש מקום להחמיר (אם כי נראה לי שבמצב שלך אולי עדיף לחכות עם זה). מעבר לכך, אם אתה מרגיש שהפחדים מתחילים להיות אובססיביים - אולי יש מקום לפנות לייעוץ מקצועי.

בהצלחה
חגי

כתבות נוספות