שאל את הרב

שאלת שלום לאשה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 30/11/02 21:14 כה בכסלו התשסג

שאלה

בס"ד

שלום כבוד הרב

אני חניכה בסניף עזרא בעירי הסניף אינו נפרד לגמרי אך מקפיד בנושא צניעות וכו' בין בנים בנות וכמובן יותר טוב מאשר בני עקיבא בעירנו כי הוא לגמרי לא נפרד יש חלק בנים שנוהגים לומר שלום לבנות וכך ההפך אך חלקם מקפידים יותר.

חלק מהמקפידים לפעמים אפילו מתכתבים עם בנות באי מייל איי סי קיו וכו' אך לא מדברים על שיחות היוצרות קשר של חיבה אלא על נושאים שקשורים לסניף ודיונים שונים.

רציתי לשאול האם אסור לומר "שלום" מלכתחילה והאם צודקים הבנים שלא אומרים "שלום" אך מתכתבים ובכלל מה דעתך על שלום (אני מדברת על שלום בלבד שלא גורר לשיחות אחרות).

תשובה

בס"ד

עצם העובדה שבחרת להיות בסניף שמשתדל להקפיד בנושא הצניעות מעיד שערך זה חשוב לך וכדאי שתעזרי לאחרים להקפיד עליו.

כל קשר בין בנים לבנות לא לשם מטרת נישואין אסור מבחינה הלכתית וגורם לנזקים רוחניים ונפשיים הן אצל הבנים והן אצל הבנות, תשובות רבות על כך נכתבו באתר מומלץ מאוד גם לקרוא את ספריה החשובים של הרבנית נריה בענין.

ערך הצניעות כל כך חשוב עד שנאסרה אפילו "שאלת שלום".
הרב קוק במידות ראי"ה הסביר שאף על פי שכבוד האדם חשוב מאוד והיה רצוי לומר שלום מדין הנימוס ואהבת ישראל. אבל כיון שערך הצניעות הוא חשוב יותר - ערך הצניעות דוחה את חובת אמירת השלום.

התכתבות ענינית לצורך הדרכה בסניף או שאלות הלכתיות - מותרת.
התכתבות לשם צאטים - אסורה וראי תשובה לגבי צאטים
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=8140

וכבר אמרו רבותנו: "אין אפוטרופוס לעריות". והסבירו שהכוונה שאין מישהו שיכול להיות אחראי על נושא זה בבטחון. והרבה אנשים נפלו בזה אע"פ שהיו בטוחים שהם מחוסנים. והגמרא מספרת על גדולי ישראל כמו רבי עקיבא ורבי מאיר שכמעט נפלו בענינים אלו של עריות ללמדך שאין שום בטחון לשום בן אדם.

ולצערי יש כל כל הרבה בחורים שיעידו כמה צער היה להם מקשר עם בנות לפני הנישואין.


בהצלחה

************

התשובה נכתבה על ידי מכון שור"ש רמת הגולן

כתבות נוספות