שאל את הרב

שאלות הקשורות לחתונה

חדשות כיפה הרב דב ברקוביץ 29/08/11 14:58 כט באב התשעא

שאלה

שלום,

אני פונה אליך בשם חברה טובה שלי, שהיא איננה בחורה דתייה, אלא בחורה חילונית שמאד מתעניינת בענייני הדת ובעיקר בכל הקשור לענייני הדת ולחתונתה, בכל הקשור לחתונתה היא איננה רוצה "לחפף" אלא לנהוג כפי שצריך לנהוג עפ"י הדת היהודית.

חברתי שואלת האם מבחינת ההלכה גרידא (היינו בלי קשר למה שמקובל אלא פשוט רק למה שצריך) בעלה לעתיד יכול לקדשה בטבעת עם אבנים טובות ו/או יהלומים? (מה שחשוב לה בעיקר זה להבין את התשובה, שיהיה לה איזשהו הסבר).

שאלה נוספת שחברתי מעלה קשור לשם משפחתה - שם משפחתה כעת הוא כהן ושם משפחתה החדש לא. אז השאלות הן האם מומלץ לה להשאיר את שם משפחתה הישן (כהן - על המשתמע מכך) או שמומלץ לה להישאר רק עם שם משפחתו של בעלה?

דבר אחרון הוא - האם מומלץ לפנות לארגון צוהר? האם חתונה על ידי רב שלהם נעשית לחלוטין עפ"י הדת היהודית?

תודה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום טל,

ראשית, תברכי בבקשה את חברך בשמי שהיא בוחרת להתחתן שלא " "לחפף" אלא לנהוג כפי שצריך לנהוג עפ"י הדת היהודית" - למרות שהיא רואה את עצמה כחילונית. יש היום תופעה שלא מעט בנות חילוניות רוצות להתחתן באופן הממלא את כל דרישות ההלכה - "כמו הסבתא שלהן".
לגבי השאלות ששאלת -
א. נוהגים שלא לקדש בטבעת עם אבנים יקרות. זאת מכמה סיבות. שמא החתן יתכוון לקדש בטבעת והכלה באחת האבנים או הוא יתכוון לאבן זו והיא לאבן אחרת. ועוד - יש אבנים מזויפות ואין לדעת על כך, וישנם גם אבנים המוכרות היום בציבור הרחב כאבנים בעלי ערך על אף שבאמת הן אינן שוות. מותר שהטבעת תהיה שזורה משני סוגי זהב - למשל בצבעים שונים - או שתהיינה חריטות המקנות לה מראה מיוחד.
ב. לא ברור לי שהבנתי את השאלה. יש היום בנות השומרות את שמן מלפני נישואיהן ומחברות אותו לשם המשפחה של האיש שלהם, ויש המשנות את שמן. אין מקום להתייחס כאן לעניין זה. היא יכולה להחליט מה שהיא רוצה - ואין כל קשר לכך שכעת שמו המשפחה היא כהן.
ג. בוודאי. מומלץ לפנות אליהם. הרבנים בארגון צוהר מחתנים על פי ההלכה והם מנוסים בחופות שיש בהן אנשים שאים מכירים את המתרחש ועוזרים להם להתחבר.
והעיקר שיהיה בברכה ובשעה טובה.
בברכה, דוב ברקוביץ

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות