שאל את הרב

רוצה להתחזק ולא יודע איך

חדשות כיפה חברים מקשיבים 08/11/02 23:08 ג בכסלו התשסג

שאלה

שלום חברים, אני מגדיר את עצמי יהודי. מניח תפילין כל יום ומתפלל בבית הכנסת ביום שישי בערב. אני מעוניין להתחזק אבל לא יודע איך?! לא יודע אם כדאי?! אני מפחד לחזור בתשובה ואח"כ להתאכזב ושוב לחזור בשאלה יראה מגוחך. אני פונה אליכם לקבל קצת הדרכה ואולי חיזוק. עוד ברצוני לפרט שיש לי שני סבים שאני מאוד מאוד אוהב שיהיו בריאים עד 120 בעזרת ה', האחד חילוני והשני דתי. אז באיזה שהוא מקום אני מרגיש קרוע האחד מדבר רק על כסף והשני מדבר רק על דת. לא שהם רבים או משהו כזה אבל זה שחילוני חושב שהשני קיצוני מדי וזה שדתי חושב שהוא מתעסק בשטויות כל היום. מצטער על הבילבול מוח אבל אני מקווה שתצליחו לעזור לי.

תודה רבה אוהב אותכם.

תשובה

לשואל שלום וברכה ורוב אור!
ראשית נקדים שעל שאלה מרכזית שכזאת קשה מאוד לענות בלי הכרת האישיות העומדת בפנינו. מכל מקום ננסה לומר כמה דברים עקרוניים:
מכיוון שניכר מדבריך שאתה מאמין בה' אז יותר קל לגשת לדברים.
חכמינו ז"ל לימדו אותנו כלל חשוב: "לעולם יקבל אדם על עצמו עול מלכות שמים תחילה ואח"כ עול מצוות". לכן, לפני שמחליטים על התחזקות בשמירת המצוות צריך להתחזק באמונה בה', וזה ע"י קריאה ולימוד בספרים רבים שנתחברו על כך, וכן משמיעת שיעורים, והדרך העדיפה ביותר – התקשרות לתלמיד חכם.
לשאלה על הכדאיות בהתחזקות, הרי כמו שברא הקב"ה את עולם הטבע וקבע בו חוקים. המנהלים ומקדמים את הטבע, בוודאי שכך הוא גם בעולם הנפש, שחקק הקב"ה חוקים לנפש ואותם מסר לעם ישראל במעמד הר סיני – הם חוקי תורתנו הקדושה. וכמו שאם אדם עבר על חוקי הטבע - במוקדם או במאוחר הוא יפגע מכך, ולהיפך, אם ישמור עליהם אז יוכל לקיים חיים בריאים ושמחים – כך גם בחוקי הנפש אם הוא לא יפעל על פי חוקיהם – חוקת התורה – אזי חלילה הוא יפגע מכך, בעוד שאם יפעל וינהיג עצמו במצוות ה' הרי הוא הולך בדרך הנכונה והבריאה ביותר לנפשו ולנשמתו, כבר בעולם הזה, ובוודאי שגם יזכה בעולם השכר – עולם הבא, לרוב טוב הצפון לצדיקים עושי דבר ה'. אמנם עולמנו הזה בעיקרו הוא 'עולם העבודה' ולא השכר ובהתאם לכך צריך להבין את כל התהליכים העוברים על האדם והעולם, ולכן לא יקשה בעיניך על כך ש"צדיק ורע לו, רשע וטוב לו", כי כל זה הוא בעולם הזה החלף, אך בעולם השכר - שם יתגלה הבדל עצום בין עובד ה' למי שלא עבדו.
בעולם הזה הקב"ה מודד כל דבר על פי העמל, המאמץ, ההשתדלות והנתונים בהם מצוי האדם. ולכן אין לחשוש מהתקדמות בגלל חשש מירידה, שהרי כך דרכו של עולם שילד שמתחיל ללכת – נופל ונחבט ובוכה אך משיך לנסות עד שיצליח, ובוודאי שיצליח! "כי קרוב אילך הדבר מאוד בפיך ובלבבך לעשותו". תמיד בהתחלה הדברים קשים ומייגעים ומייאשים, אך אח"כ כשיראה הקב"ה שהאדם באמת רוצה להתקרב אליו – יעזור לו והדברים יבואו על מי מנוחות.
ב"ה כבר המוני המונים כבר עשו את הדרך הזאת, שהיא ללא כל ספק, דרך קשה ומייסרת, אך הם שמחים וששים לעשות רצון בוראם.
כל טוב ובהצלחה, "וה' לא ימנע טוב להולכים בתמים"
אתה מוזמן לפנות אלינו שוב אם יש צורך, או להתקשר לקו 'חברים מקשיבים'- 026518388
אילן, חברים מקשיבים.

נ.ב. כדאי לפנות למכון מאיר ושם בוודאי יוכלו לעזור בנושא "איך לעשות את זה".
טלפון: 6511906-02.
כן יש עוד ארגונים: ראש יהודי: 5255355-03. מבראשית: 6236262-02.

כתבות נוספות