שאל את הרב

קשר שהסתיים אך לא מפסיקה לחשוב עליו

חדשות כיפה הרב ישראל סמט 06/04/05 17:27 כו באדר ב'

שאלה

בס"ד

לכבוד הרב,

שלום רב.

תחילה הודה לך על הזמן שאתה מקדיש כדי לענות לי על השאלה.

הנושא הוא כך,אני בת 21 עוד מעט. לפני בערך 10 חודשים הכרתי בחור והקשר בנינו הלך והתחזק אחרי חודשיים הגענו להחלטה שאנחנו רוצים להתחתן.דיברתי על תאריך לאירוסין והכל טוב ויפה (במהלך הקשר שהיה כ"כ אמיתי ופתוח סיפרתי לו את הדברים הכי אישים שעברתי...).

שבוע לפי האירוסין בשיחת טלפון שגרתית אחרי שבת הוא הודיע לי שהוא חשב על הקשר שלנו והגיע למסקנה שלטובת שנינו עדיף לסיים את הקשר. בכך הסתיימה השיחה האחרונה שלנו.

במהלך השמונה חודשים מאז שנפרדנו אני משתדלת לשכוח אותו אך לצערי אני לא מצליחה להתנתק מזיכרונות שלנו מה שהיה בנינו וכל הפגישות שלנו וכו'. כל פעם אחרי שאני יוצאת ומגיע למסקנה שזה לא זה. אני אומרת לעצמי אולי הקשר עם הבחור הוא היה הזיווג שלי ואיפה שהוא זה יתפספס. אני לעיתים שוקעת ממש בדיכאון מכל הנושא, חברותי עכשיו מתחתנות ואני אומרת לעצמי גם אני כבר יכולתי להיות נשואה, אני ממש לא יודעת מה לעשות.

אני ישמח מאוד אם הרב יכול לתת לי הצעה ו עזרה בנושא.

תודה רבה מראש

תשובה

שלום וברכה

קשר שנמשך בסך הכל חדשיים, אפילו אם היה קשר טוב בשעה שהיה, איננו מאפשר היכרות מאד מעמיקה. העובדה היא שאת חשבת שהקשר מוליך לחתונה, והוא נפסק פתאום.

הפסקה כזו של הקשר היא סימן שהקשר באמת לא התאים. האם היית רוצה להתחתן עם מישהו ממש לא מתאים?

קשה לך לשכוח את הקשר מפני שהחוויה היתה טובה, ואת מתגעגעת אליה. אבל יש להניח שגם אילו הקשר היה נמשך, היית מגיעה בעצמך במוקדם או במאוחר למסקנה שהוא אינו מתאים.
נסי להפוך את הקשר שהיה לחוויה בונה, לדעת שקשר טוב אפשרי, ולסמוך על כך שבע"ה תמצאי קשר טוב.

צריך להזהר לא להצמד יותר מדי לתבנית הקשר שהיה, ולתת לקשרים חדשים לזרום על פי התבנית המתאימה להם.
ייתכן שבזה שאת כל הזמן חוזרת למה שהיה את מפסידה קשר עוד יותר טוב!!

גם אם חברות שלך מתחתנות, את עדיין לא מבוגרת. תעשי את מה שאת עושה ביום יום שלך, ללמוד, לעבוד וכיו"ב בצורה הכי טובה, ואל תתני לעצמך לשקוע בדיכאון. זה בודאי לא יעזור לך.

ולבסוף - תמיד צריך גם להתפלל! ולהאמין שהקב"ה יעזור לנו!

כתבות נוספות