שאל את הרב

קשר עם בנים

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 05/12/01 16:30 כ בכסלו התשסב

שאלה

שלןם!

אני גרה ביישוב קטן שבו הסניף מעורב וחייב להיות קשר עם בנים.

הייתי רוצה לדעת אם יש בעיה בקשר עם בנים?

(הקשר הוא לא רק של שלום ולהתראות- הוא יותר עמוק )

תודה!!!

תשובה

למיכל שלום
קשר בין גבר ואשה הוא כל כך חשוב עד שאנשים מוכנים למות למענו. כל טעם החיים ניתן כאשר הקשר הזה מצליח, וכל טעם החיים ניטל כאשר הוא נכשל.
אנשים מוכנים לותר על הרבה מאוד דברים למען הקשר הזה, ןלפעמים אפילו על החיים עצמם.
אסור לשחק ב"אהבה". ואי אפשר להתיחס בשויון נפש כמו אל בת. הקב"ה יצר בתוכנו יצרים כל כך חזקים שמגע בין בן לבת מכוון או מיקרי יוצר משהו של קשר. גם שיחה יתירה יוצרת קשר נפשי ואפילו מבט מהיר. הקשר הזה הוא משהו חזק ויש גיל שבו הקשר עם בנים הוא ממש "מסוכן".

מי שמשחקת בנושאים הללו בצעירותה - מבזבזת את כל הכוחות הפנימים שלה על משחקים שאין בהם תועלת. בשעה שהיא תקים את ביתה, בזמן שהיא שבאמת תצטרך את הכוחות הרוחנים האלו. הם כבר לא יהיו לה.

על כל ההנאות שלוקחים בזמן הנערות משלמים אחר כך בתשלומים כבדים במשך כל חיי הנישואין שהופכים להיות אפורים ומשעממים עד לאימה.

מסקנה: למען האהבה, למענך, למען הגבר שאיתו תיבני קשר של נצח, למען הילדים שלך שיגדלו בבית חם ואוהב, וגם למענך - הפסיקי היום כל קשר עם בנים.

לגבי הסניף. הוא מאוד חשוב, אבל לא יותר מטעם החיים שלך, ואם זה מתנגש, החיים שלך יותר חשובים. אבל אני חושב שזו לא רק הבעיה שלך, זו בעיה של כולם וצריך ליצור סניף שבו יש פחות ופחות תערובת, יותר ויותר אתגרים למען הקהילה והחלשים בחבורה.

כתבות נוספות