שאל את הרב

קשר עם בן שלא רוצה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 22/12/02 14:03 יז בטבת התשסג

שאלה

אני בכיתה ט' ואני כל הזמן רבה עם ילד בכיתה יב' ואנחנו לא יודעים למה. וויכוחים רציניים ובסוף אנחנו לא מדברים עד שאני באה אליו כי הוא שומר על הכבוד שלו. ולפעמים אפילו שאני באה אליו אז אנחנו עדין לא משלימים. והינו בקשר ממש טוב והוא רוצה שיהיה לנו קשר רק 'שלום שלום מה המצב?' ולא שיחות נפש וקשר של ידידות טובה. ונראה לי ששנינו אוהבים את אחד את השני ולא רוצים להגיד כי הוא כל הזמן אומר שאני פוגעת בו ואין לו אמון בי ולא יודעת למה. מה אני יכולה לעשות בשביל להחזיר את המצב לקדמותו???

תשובה

שלום!
קראתי את מכתבך, ונראה לי להציע לך כיון חשיבה שונה. יתכן שהבחור לא מעונין בקשר. לכן הוא לא חוזר להתפייס אלא רק את, לכן הוא אמר במפורש שהוא רוצה רק קשר של "שלום שלום", ולכן גם יש מריבות. זה לא הולך, אם את ממשיכה לחזר אחריו את רק מבזה את עצמך. חיזור זה תפקיד של גברים. יתכן שבגיל יותר מאוחר יווצר קשר מחודש. בחורה בת 20 ובחור בן 23 נחשבים כמעט באותו גיל, אבל בשלב שלכם ההבדל של שלוש שנים הוא עצום. קראת לו במכתבך "ילד בכיתה יב", אבל הוא כבר לא ילד, מענינים אותו דברים שונים מאוד, ויתכן שאת עבורו ילדה קטנה שלא מבינה. יתכן שהוא גם חושש שהחברים שלו יצחקו עליו שיש לו קשר עם מישהי כל כך צעירה. הכי טוב שתעזבי את זה. בעוד כמה שנים תוכלי לראות לאיזה כיוון הוא בחר לפנות ואם זה ימצא חן בעיניך ועדיין תתעניני בו לא תהיה בעיה לפנות אליו דרך מישהו אחר או ישירות כדי לנסות ולחדש את הקשר. אבל כרגע את רק מרגיזה אותו ופוגעת בסיכוייך להצליח בעתיד.
בכלל, טוב לשמור את יצירת הקשר עם בנים (עם בן, ליתר דיוק), לתקופה שבה קשר טוב יכול להתממש באופן מלא - בנשואין. חברויות בגיל צעיר הם קשר שתקוע באמצע, וגורמים יותר צער מאשר שמחה.
כל טוב!
טל, חברים מקשיבים

כתבות נוספות