שאל את הרב

קשר בין מדריכה לחניכה

חדשות כיפה הרב ישראל סמט 03/04/05 01:37 כג באדר ב'

שאלה

שלום הרב.

אני בחורה בת 19 מדריכה באולפנא כיתה ט'(שירות לאומי) ואני נמצאת במצב שאני ממש לא יודעת איך לצאת ממנו.

יש לי חניכה(בת 15) שאני בקשר מצויין איתה בצורה לא רגילה,(היא מאוד בוגרת לגילה) הקשר בנינו כבר מזמן עבר את הקשר הרגיל בין מדריכה לחניכה. מבחינתי היא חברה טובה שלי וכך זה גם מבחינתה. אנחנו פתוחות וכנות לגמרי אחת לשניה, היא יודעת המון עליי ואני עליה-דברים שאפילו אמא שלה לא יודעת, שעד עכשיו היא היתה האדם הכי קרוב לה. אני אוהבת אותה מאוד מאוד.

אבל...מאיפה אני אתחיל? נתחיל ככה שלפני חודש הקשר בינינו ניהיה משולב עם עניין פיזי שבהתחלה נבע באמת מהבעת אהבה שיש לנו אחת לשניה שתפס יותר ויותר מקום בקשר שלנו עד שניהיה דיי העיקר.

הפיצוץ היה שלפני שבועיים ישנתי אצלה ועד 3 בלילה רק התחבקנו וליטפנו אחת את השניה והרגשנו שזה כבר ממש מוגזם. עד אז כל הזמן שאלנו "מה אנחנו עושות?,מה זה אמור להביע?" וענינו לעצמנו שאנחנו פשוט אוהבות זו את זו וזהו. אבל עדיין הרגשנו מבולבלות וממש לא טוב עם עצמינו. ואז אחרי הלילה הזה כתבתי לה מכתב כנה ואמרתי לה שיש בנינו אהבה אמיתית ויפה אבל הקטע של הנגיעות זה לא אהבה. נשיקה וחיבוק זה ביטוי לאהבה אבל שזה ניהיה העיקר אז זה כבר לא. היא מסכימה איתי בכל מילה. אחרי המון מכתבים וברורים הגענו למסקנה שהפיתרון הכי טוב זה להפסיק מיד את הקטע הזה, ולבדוק אם הקשר בנינו ממשיך להיות כזה חזק ויפה גם בלי זה, כי אם לא, זה סימן שאין בנינו שום דבר אמיתי.

עשינו את זה ועמדנו בזה שבועיים והקשר בנינו רק התחזק. המקסימום היה לתת ידיים. את האמת זה לא חסר לי וזה רק הרגיע אותי מהמחשבה שחס ושלום יש לי נטיות לסביות שבאופן טבעי עלתה בי ונורא נבהלתי ממנה וגם היא. בכל זאת לא הצלחנו לעמוד בהחלטה. אני באמת לא מבינה איך הגענו למצב הזה. זה כ"כ לא נורמלי. כ"כ מפריע לנו. כ"כ לא אמיתי. קשה לי להפסיק לחשוב על זה. קשה לי במיוחד בגלל זה שאני המדריכה שלה (גם אם אנחנו לא מרגישות כך) ובגללי היא מתמודדת עם דברים שהיא לא היתה צריכה להתמודד בגיל שלה. אני צריכה עזרה דחוף. תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

המצב שאת מתארת של קשר בין מדריכה לבין חניכה המתדרדר לקשר פיזי, הוא תופעה מוכרת.
מצב כזה אינו מעיד בהכרח על נטיות מיניות לסביות.
לעיתים במצב בו אין קשר משמעותי עם בנים, והקשר הרגשי המשמעותי היחיד הוא עם בת, מועברת לקשר עם הבת חלק מהאנרגיה המינית הקיימת באופן טבעי.

אין ספק שהקשר ביניכן הסתבך, ועליכן למצוא דרך לצאת מהסבך.
אף אם החניכה עליה מדובר באמת בוגרת יותר מאחרות, לא יתכן שהקשר ביניכן הוא כחברות רגילה. את מדריכה שלה, והיא ממשיכה לראות אותך גם באופן זה. על כן יש בקשר ביניכן מידה של אשליה. אין זו חברות כשל בנות בנות אותו גיל.

את צודקת שגרמת לחניכה שלך להתמודד עם שאלות שהיא לא היתה צריכה להתמודד איתן.
כדאי גם לך לבדוק מה הם הגורמים שגרמו לך להכנס לקשר כל כך לא בריא.

עליכן לנתק כל קשר פיזי ביניכן. אל תימצאו ביחד במקומות המקלים עליכן לקיים קשר כזה, אל תישנו ביחד וכיו"ב.
הייתי ממליץ לשתיכן להגיע (לחוד) לייעוץ מקצועי אצל פסיכולוגית דתית.

בהצלחה.

כתבות נוספות