שאל את הרב

קשיים בשמירת תורה ומצוות

חדשות כיפה חברים מקשיבים 04/09/02 21:19 כז באלול התשסב

שאלה

יש לי בעיה שמציקה לי כבר כמה זמן אבל חלק מהבעיה זה שזה לא תמיד מפריע לי...אני באה מבית דתי ואני קוראת לעצמי דתיה...כשהייתי בכיתה ט' למדתי באולפנא ולא אהבתי את האווירה בשבתות ולכן מצאתי את עצמי עם חברות שלי שבת אחת סתם מדליקות אור שאפילו לא היינו צריכות!! ומאז התחלתי להתדרדר הייתי סתם מדליקה אור בשבת כי התחשק לי, ואולי כדי להראות לעצמי משהו..ושנה שעברה בכיתה י' התכתבתי בפלאפון בשבת, שמעתי מוזיקה גם אם לא הרגשתי צורך לשמוע מוזיקה זה נראה לי היה בקטע של לראות עד איפה אני הולכת עם האמונה שלי.. כמובן שגם עלו לי הרבה שאלות וכששאלתי אז אף פעם התשובות לא היו מספקות..תמיד זה היו תשובות יותר מדי מתוסבכות ואני העדפתי תשובות שאני גם אבין... אז הבעיה שלי היא שגם יש לי עוד ממש הרבה שאלות..בעיקר בקשר לבחירה החופשית,זה דבר שאף פעם לא הבנתי כי איך אפשר להגיד שזאת בחירה חופשית אם ברגע שאני לא עושה מה שצריך אני נענשת??? ועוד כל מיני שאלות, ובשלב מסויים כבר הגעתי לקטע שכבר נמאס לי לשאול והתייאשתי וקיוותי שאולי אני אשכח מכל השאלות שלי ואחזור להאמין ולהתנהג כדתיה בהכל.. אבל דווקא זה לא ככה,הגעתי לרגעים שאני אפילו מזלזלת באלוהים, ואפילו שונאת אותו... וממש הייתי רוצה שזה ייפסק ושאני אוכל להאמין באמת באמונה שלימה (שזה דבר שמאוד הייתי רוצה)אבל לא קל לי...אז יוצא שלפעמים אני מאוד רוצה לאהוב את אלוהים ולפעמים אני מאוד שונאת אותו..ואני לא יודעת מה לעשות..אני אשמח אם תתנו לי כיוון או דרך להתחזק,ואולי גם תשובות לשאלות...מצטערת על האורך...גמר חתימה טובה....רק בשורות טובות...

מיטל

תשובה

למיטל היקרה שלום רב,
שמחנו לקבל את מכתבך והתרגשנו למקרא הדברים הכנים.
טוב מאד שאת שואלת ומבררת, וגם אם עד כה לא הצלחת למצוא את הכתובת הנכונה, ולקבל תשובות שידברו אל ליבך, אל תותרי. המשיכי לשאול ולחפש (ונשתדל לעזור בזה כמה שנוכל), ובעז"ה תעלי על דרך המלך ותמצאי את מבוקשך.
את מספרת על שאיפתך להגיע לאמונה שלמה ולהתקרב לה'. אשרייך שרצונות כאלו מפעמים בך. המשיכי בדרך זו, ובעז"ה תתקדמי ותגיעי למצב בו תהיי שלמה עם מה שאת עושה ותקיימי את הדברים מתוך הזדהות ורצון עמוק, אושר וסיפוק.

את שואלת שאלות טובות וחשובות. על רובן כבר כתבנו תשובות שתוכלי למצוא באתר שלנו, אך מעבר לזה נראה שיהיה טוב, כשלב ראשון, שתשוחחי שיחה אישית בטלפון (סודיות מלאה מובטחת, כמובן) עם מישהי מחברים מקשיבים. תוכלי לפרט יותר את השאלות שמטרידות אותך, תבררו את הדברים יחד, ותחשבו על דרך להתקדם הלאה.
אם את מעוניינת שלחי לנו הודעה ונעביר לך את הטלפון של מיכל או אורית מ'חברים מקשיבים'.

בברכת שנה טובה, שנת התקדמות ופריחה והמון הצלחה בכל
חברים מקשיבים

כתבות נוספות