שאל את הרב

קושי בלימוד תורה דרך האינטרנט

חדשות כיפה הרב דב ברקוביץ 06/12/10 23:18 כט בכסלו התשעא

שאלה

שלום לרב. שמי משה בן 24 סטודנט "בוגר ישיבת הסדר" שאלתי בקשר ל"תורה". אני מאוד רוצה להיות קשור לתורה בפן הלימודי. לצערי כמעט ולא לומד (ויש לי זמן). אני רוצה לשאול בהקשר טיפה פילוסופי ואיך אפשר לפותרו. האינטרנט זה כלי שאני די הרבה משתמש בו והוא מכיל אפשרויות עצומות ללימוד (מכון מאיר בעיקר ועוד...) יש תורה ענקית שיעורים חשובים ביותר מסודרים לפי ספרים הכל מוגש עם כפית לפה ובכל זאת, בסוף מרוב שיש כ"כ הרבה מכל טוב שום דבר לא מגיע. יש כזו בעיה שמרוב שפע שום דבר לא מתקבל, איך אפשר להתמודד/לפתור את הבעיה הזאת ובאמת לקבל משהו מכל הדבר הענקי הזה? תודה וסליחה על האירוך בטוח יכולתי לקצר,זוהי לא דרכם של בנים שקיבלו רק קב אחד של שיחה

תשובה

שלום משה,

שאלה נפלאה שאלת. אפשר להרגיש במילים שלך את הרצון שלך ללמוד, ואם יש רצון אמיתי בסופו של דבר זה יגיע.
האינטרנט זה כמו סופרמרקט. אתה נכנס אליו והמדפים מלאים כל טוב. אם אינך יודע מה אתה באמת רוצה, אתה יכול ללכת לאיבוד לגמרי. מה גם שתצא עם חור בארנק מכל הדברים שקנית שלא חשבת לקנות בשעה שנכנסת.
כלומר, כל אדם נכנס לסופרמרקט עם רשימה - לא רק "מה אני צריך", אלא "מה אני צריך, היום."
גם בנושא של ההתעניינות בשיעורים באינטרנט אדם חייב לדעת "מה אני רוצה בכלל", "ומה אני רוצה היום" - לפני שהוא מדליק את המחשב.
אני מציע שתעשה לעצמך רשימה של נושאים או ספרים שהכי מעניינים אותך ללמוד או רבנים שהם הכי מעניינים אותך לשמוע. אם הרשימה יוצאת ארוכה משלושה סעיפים תמחק את כל הסעיפים חוץ משלושה שיהיו המעניינים ביותר בשבילך. אז תדליק את המחשב ותהנה מזיו השכינה.
בברכה, דוב ברקוביץ

כתבות נוספות