שאלה
שלום כבוד הרב
אני יודע ששאלתי אותך את השאלה הזאת אבל יש משהו דומה
באתר יש תשובות על תספורת אבל מדרגה האם קוקו זה גם אסור?
אשמח לשמוע קצת דינים
ועם תספיק לשלוח לי את העצה עד מחר בבוקר גם אוכל להסתפר ועם לא גם אשמח
בתודה רבה על הקשבה המיוחדת
בתודה יוחאי וחבריו
תשובה
ב"ה
ברכה ושלום.
מה זה קוקו? זה לא קשור כל כך לתספורת.
אולי השאלה שלך היא האם מותר לגדל שיער ארוך לבנים ואח"כ לאסוף אותם בגומיה מאחור או לקלוע צמה ואולי לעשות שביל באמצע ולאסוף את השיער בשתי "קוקיות " ?
ואם זו כוונת ואם הבנתי אותך נכון אז יש איסור הלכתי לאסוף שיער מאחור ולאגוד את זה בגומיה. או לבצע 2 קוקיות מהצדדים או לקלוע צמה כי זה נשי.
האיסור הזה הוא ברור כי המטרה היא להראות כמו בת .
אבל אם איזה צורך מסויים לאסוף את השיער מאחור לקוקו ולכרוך אותו בגומיה כגון שהשיער מפריע או שרוצים להסתירו או לצורך רפואי או שזה בא לחפות על ההתקרחות וכדומה הדבר מותר.
ולכן מאוד תלוי מה המניעים שלך. ואם מדובר בתלמיד בבית ספר אז יש לעיין באמנה הבית סיפרית או בתקנון של בית הספר שקובע איך צריך תלמיד להראות.
בברכה,
עוזיאל