שאל את הרב

צניעות-נגיעה

חדשות כיפה הרב שי פירון 08/11/01 05:04 כב בחשון התשסב

שאלה

שלום, אני בת שירות המשרתת באולפנה.

באולפנה זו יש הקפדה על צניעות (=לבוש, נגיעה...) אך זה די קשה לבנות כאשר הן רואות את המנהל בעצמו נוגע בבנות ללא בושה, והולך עם חולצות קצרות...

כיצד אפשר לבקש מבנות לעשות משהו כאשר אדם בעצמו אינו מקפיד על כך?!

(האם נושא הצניעות חל גם על בנים?)

רציתי לדעת מה עלי לעשות בהמשך? האם עלי לכתוב למנהל על כך? או מוטב שזה ישאר כך?

בתודה מראש,

צופיה.

תשובה

ב"ה


צופיה
שלום!


א. השאלה היא ממה נובעות הלכות צניעות. האם הן רק חלק ממערכת היחסים בין בנים לבנות או שמא יש להלכות צניעות ערך עצמי מצד עצמן.
מענין שהלכות צניעות נוהגות גם כאשר האדם נמצא עם עצמו, כגון בשעה שמתלבש בבוקר. מכאן, שלהלכות צניעות ערך עצמי. אין סיבה להבחין בין בנים לבנות במישור הזה. אין סיבה לראות הבדל בין הצורה בה נוהגים בנים לבין הצורה בה נוהגות בנות.
מערכת השיקולים הזו, גורמת לי להבין שהדרישה להתלבש בצניעות נוגעת גם לגבי בנים. ברור שהיא לא מעוגנת בס"מ כמו לגבי בנות אבל המגמה הכללית - קיימת גם אצל בנים.
ב. קשה לי לקבל את מה שכתבת על ראש האולפנא שלך. אני מקווה שלא ראית נכונה. יש לחלק בין נגיעה בבנות שהיא חמורה מאוד לבין הליכה בחולצות קצרות שיתכן ואוי להקפיד בכך יותר אך אין בכך איסור מוגדר.
ג. חשוב שתכתבי לראש האולפנא ותספרי לו איך הדברים נראים מזוית הראיה שלך. אני מציע שלא תכתבי את הדברים בצורה של האשמה או נזיפה או תוכחה.אני מציע שהכיון יהיה כיוון של בירור ורצון ללמוד, מבלי לןהקל בחומרת השאלה.

אם את שמת לב לכך, כנראה שגם תלמידות שמו לב, ואסןר שהדבר ישפיע על יכולתו של הרב להשפיע מטובו על הבנות.


בברכה

שי

כתבות נוספות