שאל את הרב

צניעות בשיעור ובוואטספ..

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 08/09/16 19:46 ה באלול התשעו

שאלה

שלום כבוד הרב!

אני לומדת באולפנה ורציתי לשאול אם מותר להיות בקבוצה של מתמטיקה שהיא עם המורה? (בן) שלא שומר מצוות ולא תמיד מה שהם כותבים שם קשור למתמטיקה אז חוץ מתרגילים פתרונות הודעות והדברים האלה גם הבנות שולחות תמונות שלהן (יחסית הרבה), המורה שלח גם תמונה מתישהו מאיזה "בר" שהיה שם, מדברים גם סתם על שטויות ואם נגיד יש טיול המורה גם מבקש לשלוח תמונות והדיבורים לפחות בעיניי לא בגדר צנוע.. וממש לא רק מתמטיקה.. גם בשיעור (ובמיוחד) זה ככה הרבה פעמים וצוחקים עם המורה וכו' וחוץ מזה הוא כאילו מספר "בכבוד" על דברים כמו לאכול שרימפס או דברים לא כשרים לחלל שבת לאכול חמץ בפסח וכו'.. מצד שני לפעמים הוא נשמע דווקא כן בעד הדת ועשיית טוב אבל לא ממש קיום מצוות וזה גם לעתים די רחוקות (ובליווי צחוקים).. כמו לדוגמה שהוא התחיל ללכת לשיעור תורה מתישהו.. (שזה טוב..)

ובכללי לפעמים צחוקים על דברים בדת ובלי שימת לב ממש לצניעות..

האמת שכבר יצאתי מהקבוצה בוואטסאפ בתקופה שלדעתי הם ממש(!!!!) הגזימו עם הדברים האלה..(ועולל לדבר סתם על בנים בקבוצה ועם שיתוף המורה כמובן..)

אבל לא יודעת אולי זה בעצם כן בסדר? להן בכל מקרה זה נראה בסדר ומורה זורם.. המורה באמת לא רע אבל.... ויש עוד כמה דברים נוספים אבל השורש המשותף הוא או זלזול בדת (אף על פי שלעיתים נראה מהטענות שלו שהוא לא מזלזל בדת ואפילו לא בהכרח מגדיר עצמו כחילוני..) אה והוא בוגר ישיבה אם אני לא טועה.. שחזר בשאלה.. והדבר השני זה שהאווירה לדעתי בכלל (!!!!) לא צנועה והדיבורים לפעמים ממש לא צנועים!

זה באופן כללי.. יש עוד דוגמות ועוד דברים אבל זה בערך הרעיון הכללי... אז.. לכולן חוץ ממני זה נראה טבעי זורם וכיף לדבר איתו ככה ואגב הן ממש שמחות ומנצלות את הזמן כדי לדבר איתו ולצחוק יותר מללמוד ומדברות על זה שצריך לעשות יום גיבוש מתמטיקה עם המורה ודברים כאלה..

אגב, כמו שסיפרתי אני לומדת באולפנה, לגבי השכבה מעלי שסיימה יב או אחת השכבות אז... המורה הזה בא עם כיפה לאולפנה (לא הכריחו אותו לפי מה שהוא אמר אמרו לו להחליט..) אז הוא סיפר לנו שהם עשו כזה יום ביחד והוא בא עם כיפה לכבד וכל הבנות באו עם ג'ינסים (מכנסים כו'..) וצחקו עליו על זה ששם במיוחד כיפה....

אז זאת אולפנה באמת ולא כולן באותה דרגה רוחנית (וברוך השם יש בנות ממש טובות) ו.. טוב זה באופן כללי...

תשובה

לשואלת שלום
כל הכבוד על הרגישות הרבה לדברים שאינם מתאימים לבנות ישראל הקדושות.
קודם כל – פעלת נכון שיצאת מהקבוצה. באופן כללי יש בעיה קשה הקיימת באמצעי התקשורת הדיגיטליים והיא: פעמים רבות דברים הנאמרים ו\או נשלחים דרך הוואצאפ לא היו נאמרים בפגישה במציאות. הבעיה הזאת מחמירה בקבוצות, וככל שגדלה הקבוצה (והיכרות החברים בה) כך גדלה סכנה זו. במקרה פרטי זה, הוא חצה את גבול הצניעות.
אם יציאה מהקבוצה בגלל הדברים האלה עלולים 'לסמן' אותך מבחינה חברתית, את יכולה לצאת ממנה בעקבות סיבות אחרות (כגון "החלטה להמעיט בקבוצות וואצאפ בגלל בזבוז זמן", "אני עושה דיאטת פלאפון", ועוד).
שנית – יש לדווח על התנהגותו של המורה לראש האולפנה. התייעצי עם הרב המחנך שלך כיצד לבנות את הפגישה, ואיך להציג את המקרים. אם לא תקבלי מענה אצלו, פני ישירות למִנהלת החמ"ד (http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Hemed/ContactUs/). בדיבור עימם עליך לציין דוגמאות ספציפיות (מהוואצאפ ומהכיתה) ולא רק הרגשה כללית.
עלי והצליחי! היכולת שלך לא ללכת אחרי העדר ולעמוד על העקרונות שלך היא הכח שלך, זוהי תכונה חשובה לחיים בכלל.

כתבות נוספות