שאלה
אני בת 17, ויש כמה שאלות שמציקות לי כבר הרבה זמן (אבל לא כל כך נעים לשאול..):
1. האם מותר לנשים להתפלל/לברך בזמן הווסת (הרי יתכן שהדם יורד בזמן התפילה, וגם לא תמיד הגוף נקי לגמרי)?
2. האם מותרת נגיעה בין אחים לאחיות (מעל גיל מצוות) או בין בת לאבא- בזמן הווסת (כמובן נגיעה אקראית, כדי לתת חפץ או כשמסתובבים בבית או משהו כזה)?
3. עד איזה גיל מותר לי לטפל באחים קטנים- לקלח, להלביש...?
תודה רבה מראש
תשובה
בס"ד
שלום רב!
1.ישנה התייחסות בהלכה לכך שבשעה שיש דימום בפועל,
אי אפשר להתפלל.וכןהדין אם כבר יש הפרשה וחוסר נקיות . אבל אם זה לא חיצוני אלא פנימי, אין מניעה להתפלל או לברך.
2. באופן שצוין, מותרת.
3.נראה לי שמגיל 6 כבר אי אפשר לרחוץ.
בברכה.