שאל את הרב

צניעות בבני עקיבא

חדשות כיפה הרב שי פירון 05/12/01 16:12 כ בכסלו התשסב

שאלה

שלום!

אני גרה בישוב קטן בשומרון והסניף בו אני מדריכה הוא סניף מעורב-

קראתי לאחרונה שיש בעיה חמורה מאד עם סניף מעורב במיוחד עם הפעולות עצמם מעורבות (מה שקורה בסניף שלנו) דיברתי עם עוד כמה מדריכים על האפשרות להפריד את הסניף אבל יש 2 סיבות עיקריות שמונעות אותנו מכך:

1. הסניף קטן ואם יפרידו את הסניף יהיו ממש מעט חניכים בכל שבט- חוץ מזה שיהיה נורא קשה למצוא מספיק מדריכים

2. הבעיה השניה היא העיקרית ישנם הורים בסניף שלא ישלחו את ילדיהם לסניף אם הוא יהיה נפרד בגלל "כפיה דתית" וסיבות מהסוג הזה.. ויהי כמובן החיניכם שלא ירצו לבוא אם הסניף לא מעורב!!

אשמח אם תענה לי מה אפשר לעשות בנידון!!!

מיכל

תשובה

ב"ה,

מיכל!

אכן, לכתחילה היה ראוי שהפעילות תהיה על הצד הטוב ביותר. אבל אני רוצה להעיר שלש הערות מרכזיות.

א. ב"ה שאתן מוטרדות משאלות הלכתיות וערכיות. אבל, מתיאור המצב עולה שכרגע זה לא אפשרי. לכן, אסור לכן להרגיש מתוסכלות! אסור לכן להרגיש כאילו אתן עושות משהוא שהוא "לא בסדר" להיפך! עליכן להשתדל לעשות ככל יכולתכן כדי להגיע להישגים חינוכיים שיתרמו לכם ולחניכים.
ב. ככל שתפעלו ותקפידו להניף מניפה רוחנית משמעותית בסניף, כך -מלמטה - יבוא הצורך להוסיף קדושה. לא צריך לדבר על זה. הדיבורים על לכתחילה ודיעבד לא תמיד מובילים לתוספת של תורה. לצערי, במקרים רבים הם עלולים לגרום לריחוקם של אלה הקרובים לנו ולהעמידם הפינה לא רצויה. תוספת לימוד בעיניני תורה ומצוות, תוספת עיון ביחס לרצוננו להיות אנשים שלמים מבלי לעסוק באופן אובססיבי בשאלה של נפרד או מעורב. יש מי שמתמחה להוריד שאלות גדולות לרמה פרקטית שלא פעם פוגעת בהתקדמות הרוחנית.
ג. אסור לפגוע באוירה של ישוב חדש. אני מתאר לעצמי שיש ביישוב רב או דמות רוחנית משמעותית. גשו אליו כדי שינחה אתכן כיצד לפעול בשטח.

בברכה,

שי

כתבות נוספות