שאלה
שלום לכבוד הרב,
אני לומד אחה"צ בחוג מסויים ובחוג יש גם ילדים חילוניים.
מברור קטן שבררתי ממס' חברים (חילוניים)
קרובים מהחוג עלה שהם לא מתכוונים לצום ביום כיפור אחת הבנות אמרה שלא צמה בכלל
שאלתי היא במידה ויש לי השפעה עליהם (או עליה)
האם כדאי לשכנע אותם לצום לפחות חצי צום (עד חצות היום או משהו כזה)
ואם כן האם לא יפול עלי עוונם שלא צמו את שאר הצום?
ואם כדאי אז עד איזה שעה (באזור 12 בבוקר)
אומר להם/להן שיצומו (אודה לך עם תתן תשובה מדויקת בעניין הזמן ולא רק הגדרה מסוימת כמו "חצות היום")
תודה רבה
רועי
תשובה
ב"ה
ברכה ושלום.
לשכנע בשום אופן לא.
כל אדם הוא חופשי לחשוב ולעשות מה שהוא רוצה ו"איש באמונתו יחיה" לא מוטל חיוב לשכנע וכדומה.
אתה יכול להסיב את תשומת ליבם של המשתתפים לעצם העובדה שהעם היהודי נוהג לצום ביום זה ושיום זה הוא קודש קודשים ולהסביר על עצמיך למה [אתה] צם.ולמה [לך] זה חשוב. ואולי כדאי לך להתעניין במקום מגוריך על הרצאות שיש בנושא זה ולתלות מודעה במקום החוג.
ומי שירצה יבוא .ומי שיבוא בא מרצונו החופשי . ההשתדלות שאתה צריך לעשות זה לא בקטע הכפייתי אלא בקטע של המודעות . ואנו נברך אותך שתצליח .
אולי זה יכול לעזור לך עיין בתשובתי ב:
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=47579
בברכה,
עוזיאל