שאל את הרב

צבא או שירות לאומי - לבנות

חדשות כיפה חברים מקשיבים 07/10/01 15:31 כ בתשרי התשסב

שאלה

רציתי לדעת איך אני יכול להסביר לבת שאסור לה ללכת לצבא לעומת שרות לאומי, מה האיסורים וכו'.

תשובה

שלום לך,
גיוס בנות לצה"ל הוא בעיה הלכתית חמורה כיוון שאין זו מסגרת צנועה, והעובדה שבת נמצאת תחת פיקוד של קצין ותלויה בו אינה טובה. גם עצם ההמצאות בחברה מעורבת כשנתונים ללחצים כל כך גדולים, כמו בזמן הצבא, משפיע מאד על ההתנהגות המוסרית של האנשים, והבעיות שקיימות בדרך כלל בחברה מעורבת כאן גדולות הרבה יותר. זו הסיבה שכל הרבנים הראשיים מאז קום המדינה אסרו זאת, וזו גם דעת כל הרבנים הציוניים שמתיחסים בחיוב למדינה ולצבא.
לכן, יש ללכת לשירות לאומי, שבזה משרתים את המדינה הרבה יותר טוב, בייחוד עכשיו שיש הרבה בנות בצבא והרבה פעמים לא יודעים מה לעשות איתן, ופוטרים משירות הרבה בנות, ולאו דוקא מפני שמצהירות על דתיות. שירות לאומי הוא דבר בעל חשיבות מכרעת, והרבה בנות שהלכו לשם הצליחו לחולל נפלאות, להשאיר חותם במקומות שהיו ולזכות לכל שבח אפשרי מהנוגעים בדבר. כמובן שגם שם צריך להקפיד שהדבר מתנהל בהתאם להלכה, ויש תלמיד חכם או תלמידה חכמה שהם ערבים לכך.
בכל מלחמות ישראל, הן בצבא משה רבינו, הן של יהושוע, הן של השופטים, הן של המלכים, הן של החשמונאים, לא היו בנות. בזכות דבורה הנביאה ניצחנו , אך היא לא היתה חיילת, אלא הפיחה רוח של אמונה.
שיהיה לכם הרבה הצלחה
חברים מקשיבים

כתבות נוספות