שאל את הרב

פ' ויצא ואהבה

חדשות כיפה הרבנית טובה אליהו 21/11/12 23:08 ז בכסלו התשעג

שאלה

ב"ה

מתוך פ' כ"ט (פ' ויצא):

"ויֶּאֱהַב יַעֲקֹב אֶת-רָחֵל וַיֹּאמֶר אֶעֱבָדְךָ שֶׁבַע שָׁנִים בְּרָחֵל בִּתְּךָ הַקְּטַנָּה. יט וַיֹּאמֶר לָבָן טוֹב תִּתִּי אֹתָהּ לָךְ מִתִּתִּי אֹתָהּ לְאִישׁ אַחֵר שְׁבָה עִמָּדִי. כ וַיַּעֲבֹד יַעֲקֹב בְּרָחֵל שֶׁבַע שָׁנִים וַיִּהְיוּ בְעֵינָיו כְּיָמִים אֲחָדִים בְּאַהֲבָתוֹ אֹתָהּ."

לא הבנתי איך יתכן שיעקב אהב את רחל?

הרי קודם כל אהבה זה רגש שנבנה עם השנים ולא הרגש הראשוני (זה התאהבות).

גם אם אפשר איכשהו להבין את השאלה הראשונה- איך אפשר להבין את השאלות האלו? :

1. לפי ר' בחיי רחל הלכה לליד הבאר (בניגוד ללאה) כי היא הייתה עדיין ילדה ולא ראוייה להינשא וזה מסביר גם את זה שיעקב נישקה.

אז אם היא הייתה ילדה והיה ביניהם הפרש גילאים (פעם שמעתי שהיא הייתה בת 3 כשנשא אותה?) אז איך יתכן שאהב אותה? הרי הוא לא הכיר אותה ממש, אפילו שחי איתם בבית הרי היא הייתה ילדה... .

אם אהב אותה וכו'- אז למה למכתחילה נגע בה ונישקה? אם כולם אמרו "הגדולה לגדול והקטנה לקטן" ובגלל זה לאה בכתה- והוא ידע שהוא ישא אותה למה נגע בה? איפה פה נכנסים דיני צניעות?

2. כיום לפחות, כשמישהו מחליט למסד קשר עם מישהי, זה בגלל שראה בה משהו- ראה אותה כשאתו כתוצאה מזה שראה בה מידות טובות וכו'. פה זה לא מתואר...- לא מתואר שהוא ראה בה את הדברים האלה וכתוצאה מכך אהב אותה אלא כתוב ישר בסתמיות: "אהב אותה".

* אני יודעת שחלק מהשאלות עלו לי כי השוויתי את זה לכיום ולמצב כיום אך עדיין זה מציק לי גם לולא ההשוואה.. בעיקר זה שהיא הייתה ילדה (השאלה ה1)

* השאלות לא נכתבו מתוך ביקורת אפילו שזה משתמע כך מחלקן.

תודה רבה

שב"ש ובשורות טובות

תשובה

כתבות נוספות