שאלה
בס"ד
שלום וברכה,
ברצוני לשאול, יש להורי עץ לימון בחצר, הלימונים עוד מעט טובים.
רצינו לדעת מה דינם של לימונים אלו בנוגע לשנת השמיטה? מה לעשות איתם?
הם קדושים בשנת השמיטה? ועל כן צריך לשים אותם בפח מיוחד לאחר השימוש בהם? או שהם עדיין יבול של שנת השישית?
תודה רבה!
דורית.
תשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
להלכה נהוג היום בארץ ישראל שכל הלימונים הללו עדיין חנטו בשישית ואין בהם קדוש"ש. אמנם דעת מספר אחרונים להחמיר שנתיים בלימון, ובמקרה שומרים גם קדו"ש וגם מפרישים תרו"מ. אבל כפי שכתבתי המנהג להקל.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ