שאל את הרב

פסח

חדשות כיפה הרב מיכאל ברום 11/03/04 03:28 יח באדר התשסד

שאלה

שלום. נשמח אם תוכל לענות לנו על 2 שאלות:

למה מסבים בליל הסדר? ולמה דווקא על צד שמאל?

בבקשה תענה לנו בהקדם האפשרי.

תודה, רחל ויקירה.

תשובה

רחל ויקירה שלום רב:

מסבים בליל הסדר מאחר והדבר מסמל תנוחה של חרות ועצמאות.

הסיבה שעושים זאת על צד שמאל דווקא היא ע"פ הגמרא במסכת פסחים בדף ק"ח עמוד א' :"שמא יקדים קנה לוושט" פירוש שלא ייחנק.

מיכאל ברום.

כתבות נוספות