שאלה
שלום. נשמח אם תוכל לענות לנו על 2 שאלות:
למה מסבים בליל הסדר? ולמה דווקא על צד שמאל?
בבקשה תענה לנו בהקדם האפשרי.
תודה, רחל ויקירה.
תשובה
רחל ויקירה שלום רב:
מסבים בליל הסדר מאחר והדבר מסמל תנוחה של חרות ועצמאות.
הסיבה שעושים זאת על צד שמאל דווקא היא ע"פ הגמרא במסכת פסחים בדף ק"ח עמוד א' :"שמא יקדים קנה לוושט" פירוש שלא ייחנק.
מיכאל ברום.