שאל את הרב

פחות צניעות בפגישות

חדשות כיפה הרב חיים בריסק 04/03/10 17:18 יח באדר התשע

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני עוברת תקופה לא קלה של שידוכים, ופגישות היו לי כבר כמה אכזבות השנה.

אני ב"ה חוזרת בתשובה כשנה,בת 31, בעברי החילוני לא התקשתי בלמצוא חן בעיני גברים, אך עכשיו מרגישה שזו לא "אני" ומנסה להיות מנומסת ושומרת נגיעה, מה שמונע ממני להיות חופשיה ולהנות.

לאחרונה חשבתי על להקל קצת בעיניין שמירת הנגיעה והנימוסים, ולהתנהג כמו שהתנהגתי בחילוניות, כמובן ללא הגזמה, אך נשיקה על הלחי יכולה מאוד לעזור לי להתקדם ,לדבר ,לתקשר ולצחוק יותר בחופשיות.

כל זה כמובן למטרה טובה שהיא הקמת בית כשר,

אני מודעת מאוד בעינייני צניעות,למדתי על כך רבות. אך אולי בשל מצבי (לא דתיה מבית, לא בת 20, לא תמימה,מתקשה בתקשורת מאולצת)אולי נכון קצת להקל? (אני מתלבשת ומתנהגת בצניעות)

בתודה מראש .  

תשובה

שלום וברכה!

ע"י הקלה בדיני נגיעה וצניעות לא תשיגי בית כשר. בית שביסודותיו היו עברות יהיה פגום ואח"כ תתקשי עוד יותר לבנות בית כשר.

בנוסף לכך, הרי אינך תמימה ויודעת, שהדבר לא יגמר בנשיקה על הלחי וכאשר היצר יתעורר ויקבל אישור ואפילו קטן שבקטנים הוא ילך ויגבר עד שתמציאי את עצמך במקום שלא הייתי רוצה לחזור אליו (לפחות כך נראה לענ"ד).

למעשה את מבקשת היתר לשחרור היצרים, להתנהגות שלא הולמת בת ישראל כשרה, לכן לא אוכל לסייע לך בזה. אך אציע דבר אחר. תצחקי, דברי, תהיה חופשיה, ספרי בדיחות, תהיה את, אך בלי גסויות ובלי נגיעות. תתחילי מהמחשבה שגם בפגישה את כאילו מדברת בטלפון ואין לך שום אפשרות לגעת, אך את יכולה לדבר בחופשיות, לצחוק ולהתקשר כפי שתמיד ידעת לעשות את זה בטלפון.

מקווה שעזרתי לך ולו במעט.

בברכה,

חיים בריסק

כתבות נוספות