שאל את הרב

עצות מעשיות לאמונה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 23/06/06 15:46 כז בסיון התשסו

שאלה

הרב יכול לתת לי כמה עצות מעשיות להתחזק באמונה.

תשובה

בס"ד

עצות מעשיות לחיזוק האמונה

 התבוננות בטבע – הדרך הפשוטה להאמין היא להתבונן בטבע, בחיים. בצמחים. בשמש. בכוכבים. במבנה האטום. במבנה החיים. במה לא? יש בכל תא יותר חכמה מכל חכמת כל המדענים ביחד. נראה למישהו שאלוקים ישקיע כל כך הרבה חכמה בחומר של החיים ולא ישקיע חכמה בחשיבה של בני האדם? והלא צורת החשיבה של האדם קובעת את גורל העולם!!

 אמונה וגאולה – חייב להיות קשר בין אלוקים לבין החשיבה של האדם. ההתבוננות בהיסטוריה של עם וארץ ישראל מגלה את הקשר הזה. התבוננות כזו מביאה הרבה אמונה. במיוחד בדורנו כשאנו רואים את דברי הנביאים מתגשמים, קל להרגיש קשר חי ביננו לבין אלוקים.

 3,000,000,000 ספרי תנ"ך! – סיפור החיים שלנו כתוב בתנ"ך. הוא השפיע על כל תרבויות העולם. זה לא רק היסטוריה, זה גם ההווה והעתיד. תחשבו כמה מעקרונות התורה היו מקובלים על התרבות האנושית בזמן מתן תורה? – כמעט כלום! כמה עקרונות העולם אימץ לעצמו אחרי אלף\אלפיים\שלושת אלפים שנה? אפשר לראות בחוש איך העולם מתקדם לכיוון מוסר התורה. מה יהיה בעוד מאה שנים? איך עם ישראל ידע את הכל כל כך מוקדם?

 איך מכניסים את זה לחיים? – הרה"ג יהודה צדקה זצ"ל היה אומר שהברכות הם הדרך הכי טובה להעמיק אמונה. לברך במחשבה תחילה, בכוונת הלב. לא להפסיד שום ברכה.

 אין כמו תפילה אמיתית! – חכמינו הטמיעו בתפילה את עיקרי האמונה. כשמתפללים בכוונת אמת מטמיעים בחיים את האמונה. העצה היעוצה: א] להתבונן במילות התפילה לפני אמירתם. ב] להרגיש שמדברים אל הקב"ה שנמצא ממש איתנו. ג] לומר אותם ברצון אמיתי - מכל הלב.

 אין צורך לזייף - חותמו של הקב"ה הוא אמת. אלוקים לא צריך שתעשה שום שקר בנפשך בשבילו. אם משהו לא ברור - שאל! אם ברור - תבדוק אם התשובה מתאימה למציאות, לחיים, לאמת. אל תתפשר. אם לא קיבלת תשובה המתאימה - תמשיך לשאול. שאל מישהו אחר. שאל עשרה אנשים. פתח עשרה ספרים. קיבלת תשובה שעונה רק חצי - תמשיך לשאול. חכה לתשובה האמיתית. אולי תחשוב שוב על התשובה! מותר גם לבכות ולהתפלל עליה. בסוף היא תגיע.

 שבע יפול צדיק וקם – בכל שלב בחיים מוסיפים עוצמה באמונה. לפעמים דבר אחד ברור ודבר שני צריך בירור. לפעמים יש נפילות. כל שאלה היא מפתח לאמונה הרבה יותר חזקה ואמיתית.

 אמונה זה חיים – באמונה מרגישים קרוב, כאשר ישא האומן את היונק. כשמאמינים - הלב בוער. אי אפשר להרגיש בזרועות ה´ כשהחיים הם בלי מוסריות וקדושה. לפעמים בעיות באמונה הם בעיות שלנו. תיקון במידות - מחזק את האמונה.

כתבות נוספות