שאל את הרב

עזיבת מקום למודים מפני החברה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 10/07/01 19:20 יט בתמוז התשסא

שאלה

אני לומדת במקום, שלצערי- לדעתי, אינו בעל רמה דתית מספקת עבורי, וכרגע אין באפשרותי לעבור למקום אחר המועדף עלי, איך כדאי לדעתך להסתכל על פני הדברים בצורה חיובית? חשבתי על הקטע שאולי אוכל לתרום לבנות האחרות, אך...עברה שנה ואיני רואה את עצמי במצב ש"תרמתי כאן!" ודבר שני שחשבתי עליו (שהוא דוקא לא כ"כ חיובי) שאולי ממש בלי לשים לב אני יושפע כאן בצורה לא טובה...?

אשמח אם תענה לי. תודה!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום לך,
כדי לענות היטב לשאלה כזו צריך להכירך באופן אישי ולכן אני ממליץ לך לפנות לת"ח שמכירך או לכל הפחות לאיש חינוך אחר שמכירך וידע לייעץ לך על פי אופייך המיוחד והנסיבות שאת נמצאת בהן, וכו'. אני אענה רק באופן כללי מאוד - א. אם אפשר לשכנע את ההורים, בנעם ובהגיון שעדיף שתעברי למקום בעל רמה דתית גבוהה יותר - ודאי טוב הדבר. לעתים, גם בזה אפשר לערב איש חינוך/ת"ח, אמנם, לעיתים התערבות כזו עלולה להזיק, והכל לפי הענין - מידת הקשר והפתיחות שלך עם הורייך ועוד.
ב. אם, אמנם, עלייך להשאר במקום זה את חייבת לעשות כל מאמץ שלא להיות מושפעת לרעה, ח"ו - לא בגדרי צניעות, לא בלשון הרע ולא בשום זלזול בקיום חיי תורה ומצוות, ח"ו. לעיתים, דוקא במקומות כאלו, כאשר החברה שמסביב אינה בדיוק מתאימה לך מבחינה רוחנית - דוקא כאן אפשר להבנות. הבדלים עקרוניים ברמה דתית בינך לבין החברה שסביבך יכולים וצריכים לדרבן אותך להתחזק יותר בתוך עצמך, באמונה, בקיום מצוות וכו'. עלייך להיות חזקה ולא לוותר לעצמך ולדעת שיתכן שעוד תצאי מחוזקת יותר דוקא ממקום זה בו עלייך להתמודד עם הקשיים שאת מתארת. אם, אכן תהיי חזקה קודם לכל באמונתך פנימה ואח"כ בקיום המצוות וכו'; אם החברה שסביבך תראה בכך אישיות חזקה העומדת על עקרונותיה - אזי בהחלט תתכן גם השפעה חיובית שלך על חברותייך. יתכן שזמן רב יעבור עד שתראי את תוצאותיה של השפעה זו שתחלחל לאט לאט לבנות האחרות, אך השפעה כזו בוא תבוא, בס"ד אם תתחזקי בעצמך, ואל לך להתייאש, ח"ו מאפשרות כזו.
ג. כמובן, אם מתוך הבנות שסביבך ישנן כאלו הקרובות יותר מאחרות לתפיסתך האמונית ולרמתך הדתית - השתדלי להדבק בהן ולא באחרות. "איזוהי דרך ישרה שידבק בה האדם... שכן טוב". לכשתהיו כמה בנות שהרמה הדתית חשובה להן ודאי תוכלו לשמור על רמתכן הדתית טוב יותר, ואף להשפיע על האחרות.
בהצלחה רבה מאוד!
שי,חברים מקשיבים

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות