שאל את הרב

עבודה

חדשות כיפה הרב מיכאל ברום 14/03/04 06:00 כא באדר התשסד

שאלה

שלום וברכה!

אני תלמיד ישיבת הסדר ואנחנות יוצאים לבין הזמנים בקרוב רציתי את עזרת הרב בדבר הבא. אני קם כמעט כל בוקר לתפילה כשאני בישיבה וכשאני בבית קצת פחות חוץ מזה אני מקפיד ללמוד דף יומי ועוד לימודים יומיים אבל כל זה ברוך ה' הולך לי טוב כשאני בישיבה. אבל בבית מה אני אעשה לא תמיד אני מצליח לשמור על הקביעות אולי מתוך עצלות מה לעשות? איך לעבוד על זה כדי שלא לאבד את הקביעות וההספק שבו אני עומד?

עוד דבר אחרון באותו ענין אני מנגן גם וזה קשה לי לשמור על הקביעות כי אני מתייאש לפעמים מהר כי לא הולך לי מה לעשות איך אני אחזיק את עצמי לפחות שעה ומתוך זה גם יותר שעות?

אודה לרב אם יוכל לעזור לי לפחות בלמצוא את הנקודה שבא עלי לעבוד.

תשובה

שלום רב:

א.את הקביעות של הדף היומי ושאר הלימודים היומיים יש לעשותם בבית כנסת או מיד אחרי תפילת שחרית או אחרי תפילת ערבית.

אין ספק שבתוך בית כנסת יהיה לך קל יותר או במסגרת של בית מדרש.

ב.יש לקבוע שעה קבועה שבה אתה מנגן לפחות חצי שעה.

מיכאל ברום.

כתבות נוספות