שאל את הרב

ספרדים-אשכנזים-ציונות דתית*- סותר?!

חדשות כיפה הרב דוד לוי 23/08/09 00:53 ג באלול התשסט

שאלה

בעזי"ת=]

בעזרתו יתברך

שלום כבוד הרב.

אני חשבתי על זה די הרבה זמן..

אני ספרדייה והולכת לפי דרכה של הציונות הדתית שמנהיגייה הם אשכנזים (לומדת באולפנא, דעות של א"י, ש"ל, צבא- לבנים..וכו'). זה סותר את זה שאני ספרדייה?

אני יסביר את עצמי שנית:

גדול הדור אצל הספרדים- הוא הרב עובדייה (וזה גם מה שהולכים אצלנו בבית.. למרות שאבא שלי עם כיפה סרוגה [שתכל'ס- לא כזאת משפיעה עליו.. הוא שם סרוגה כי ככה התרגל..]- הוא מאוד מכבד את הרב).. האם אני עוברת על משו' בזה שאני לוקחת פסקים של רבנים מהציונות הדתית (שהם אשכנזים..) והולכת לפיהם- נגיד בעיניני צניעות , ארץ ישראל, שירות לאומי, צבא לבנים*-

מותר? אסור?!

זה לא סותר את המנהגים שלי? כלומר- אם אני הולכת לפי הרב עובדייה שאומר שמותר לאכול קטניות בפסח אבל אסור לעשות שירות לאומי- אבל אני עושה ש"ל*-

אני מבולבלת.

מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי כמו שצריך..=]

תודה רבה כבוד הרב.. אשרייך על עבודת הקודש!

תשובה

הרב עובדיה יוסף הוא מגדולי הדור אבל אינו רב במובן שיכול להדריך אותך. רב עיקר תפקידו ללמד לחנך ולעזור לאדם להתקדם מהמקום בו הוא נמצא.

רוב בני האדם נבנים מכמה רבנים בתחומים שונים ואם אתה בטוח שאין סתירה בדברים - אין עם זה בעיה.

לכן את יכולה ללכת בתחומים שונים בדרכי רבנים שונים והחשוב הוא לנסות למצוא רב שיכוון אותך, שיהיה לך קשר איתו במובן של לשמוע שיעורים ועצות והדרכות טובות וכד'. זו יכולה להיות גם רבנית.

גדולי הדור אינם זמינים ואינם יכולים להדריך אותנו בחיי היום יום והם בבחינת מתווים דרך כללית.

עניתי היום תשובה דומה ואת יכולה להשלים משם.

והערה לפני סיום - רוב מוחלט של הרבנים הספרדים היו ציונים. אצל הספרדים לא היה דבר כזה לא ציוני, כולם היו ציונים ויש ספרים רבים על יחסם למדינה וכד' .

בברכה ובהצלחה דוד לוי
09-8987548

כתבות נוספות