שאלה
שלום לך כבוד הרב.
אני גר ועובד בניו יורק . כידוע בחודש אלול מתחילים במנין הספרדי לקרא סליחות . האם מותר לקרוא סליחות ביחיד בבית ?
בברכה
תשובה
ב"ה
ברכה ושלום.
אם אתה יכול לומר סליחות במניין זה הכי טוב.
ואם אין לך אפשרות אז לפחות תגיד במניין בימי שני וחמישי ואם גם זה לא ניתן אז תגיד בבית ביחד (חוץ מ"ויעבור " שצריך מניין) .
זמן אמירת הסליחות הוא במשך כל היום עד שקיעת החמה ולכן אולי תצליח ליצור קבוצה שתגיד סליחות אחרי העבודה בשעות אחר הצהריים? (לפני מנחה).
בהצלחה ושנה טובה,
עוזיאל