שאל את הרב

נישואין לפני הצבא?

חדשות כיפה הרב דב ברקוביץ 18/01/11 22:17 יג בשבט התשעא

שאלה

שלום..

ב"ה אני בקשר עם מישהו כבר מהתיכון..{כיתה ט}אני עכשיו בשנת השירות הראשונה שלי ואנו כמובן לוקחים את הקשר מאוד ברצינות וחתונה היא מטרתינו...

כמובן שאנו שומרים נגיעה ומשתדלים ללמוד ביחד..

אנו עכשיו נמצאים בלבט.. מאוד חשוב לי לעשות שנה שניה אבל אנו רוצים להתחתן לפני שהוא יתגייס..

שאלתי היא האם זה יהווה בעיה ששניתנו הראשונה יחד כזוג תהיה בזמן שהוא בשירות הצבאי?? בידיעה שאין הוא מתכוון לחזור יומיות.. אלא ללכת לקרבי.. התפיסה שלנו היא שצריך לתהחתן לפני הצבא... האם זה יפגע בהמשך חיינו כזוג אם נינשא בזמן הצבא??

תודה מראש!! ישר כח על העשיה המבורכת.. אשמח לתשובה במהרה..!

תשובה

שלום,

סליחה על האיחור בתשובה.
שאלה גדולה שאלת - שאלה שיש עליה דעות שונות בין רבנים, מחנכים ואנשי מקצוע. אני אישית נוטה לכיוון החתונה המוקדמת במצב שאתם מתארים, מצב שקיים כבר קשר חזק כמה שנים. לעניות דעתי עם כל הקשיים לא טוב לדחות את הרצון הטוב כשהוא קיים בגיל שלכם.
אבל...
הרבה מאוד תלוי במי שאתם - איזה כוחות נפש יש לכם, מה אופי הקשר ביניכם ומה הן הציפיות שלכם מחיי נישואין. דברים אלו שקובעים הרבה בעניין ששאלת, שונים בין זוג לזוג. מצד אחד, אני מכיר זוגות שהנישואין שלהם היו מוצלחים מאוד דווקא בגלל שבחרו להתחתן מוקדם, לפני הצבא, היו ביחד כשהיו עדיין צעירים והתמודדו ביחד עם הקשיים שהתעוררו בגלל הניתוק לאורך הזמן בטירונות ולאורך השבוע לאחר מכן. מצד שני, אני גם מכיר זוגות שהיה להם ממש קשה והניתוק השפיע לא טוב על אחד מבני הזוג או על שניהם.
אני חושב שחשוב מאוד שתתייעץ עם כמה אנשים חכמים שאתם קרובים אליהם ושמכירים אחד מכם או את שניכם.
אני גם מזמין את הגולשים שהתחתנו לפני הצבא או שבחרו לדחות, לשלוח לנו משהו מההתנסויות שלהם שנוכל כולנו ללמוד מזה.
בברכה, דוב ברקוביץ

כתבות נוספות