שאל את הרב

נוסח התפילה

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 25/08/04 11:26 ח באלול התשסד

שאלה

לכבוד הרב שלום!

שאלתי היא: באיזה נוסח אני צריך להתפלל? והאם אני חייב ללכת בנוסח אבי?

אבי ממוצא גרמני

ויש לציין שאנחנו משפחה חילונית.

תודה רבה.

תשובה

ב"ה


ברכה ושלום.


באופן כלל יש לך להתפלל ולנהוג את כל המנהגים כמנהגי בית אבא. "שמע בני מוסר אביך ואת תיטוש תורת אימך" .
אבל אם אין מנהגי בית אבא כלל מכל סיבה שהיא אתה רשאי לבחור לך .איזה מנהג ונוסח שתחפוץ ובלבד שתהיה עקבי במנהג.שאם החלטת להתפלל בנוסח הספרדים אז תנהג כמנהגי הספרדים וכן הפוך.
תנסה כאן וכאן ותבחן איזה נוסח מתאים לך ולמה אתה יותר נמשך ומה חביב עליך ואז תקבל החלטה.




בהצלחה,


עוזיאל

כתבות נוספות