שאל את הרב

מצוות בני נח

חדשות כיפה הרב דוד לוי 27/03/09 14:30 ב בניסן התשסט

שאלה

שלום

בקשר ל7 מצוות בני נח..

מפריע איך אפשר לשפוט גוי שלא שמר 7 מצוות בני נח.. הרי זה נס שחילוני יהודי יקיים מצוות, אז לדרוש מגוי שיחפש את עצמו ביהדות.. למה בורא עולם לא נתן להם את המצוות בתורה מסודרת כלשהי כמו אצלנו? או לפחות שהיה ממנה שליח כלשהו שיתן להם אם אין להם את הזכות להתגלות כזו. אני יודע שאלה מצוות שבטבע של האדם, אבל זה לא משנה.. עובדה שגם ב10 הדברות יש מצוות שהשכל הישר מחייב אותן (כיבוד הורים וכו') ובכל זאת הוצרך הקב"ה לצוות אותנו בתורה מסודרת בהן (הייתי מבין אם גוי שקיים אותן בטבע שלו היה מקבל שכר, אבל העניין הוא שהוא צריך לעשות אותן לשם שמים, וקשה לי להאמין שיהיו אפילו 10 גוים כאלה בכל העולם).

תשובה

הקב"ה ברא את העולם ואת האדם הראשון ושם אותו בעולם הזה. כאשר הוא שם את האדם בגן עדן הוא ציוה אותו ב 7 מצוות ואמר לו בפירוש בלשון ציווי [בראשית פרק ב פסוק טז] כך שהם קיבלו את זה באופן מסודר.

אינני יודע אם לגוי שמקיים אותם יש שכר אבל מי שעובר עליהם [הרי אלו 6 מצוות לא תעשה ומצוה שביעית לדון] הוא בעצם מקלקל את העולם ולכן מאבד את זכותו להמצא בעולם.

כלל בידך כל מי שעובר על 'לא תעשה' זה כמו נזק. מצוות 'עשה' זה הבסיס להתקדמות ואלה, ככלל, לא נתנו לגויים.

משל למה הדבר דומה:
אדם המזמין אורחים לגן שלו, ואחד האורחים מתפרע והורס את הגן. האם צריך להזהירו?, האם צריך לתת לו להרוס?, האם חובה להשאירו בגן?.
כך גם כל בני האדם בעולם הזה - מי שהורס מסולק ולכן במצוות אלו אין עונש מלבד מיתה [=סילוק מן העולם] ואין צורך באזהרה [=התראה] כי מובן שמי שבגן אינו רשאי להרוס אותו.

לדעתי גויים רבים אכן מקיימים '7 מצוות בני נח' - אולי לא באופן שקיבלו על עצמם, אבל קבלה מפורשת נדרשת כדי להיות 'גר תושב' - מגורים בארץ ישראל שזו זכות נוספת על הזכות להמצא בעולם
בברכת פסח שמח וכשר לכל ישראל
[ובחג סוכות נזמין גם את הגויים]
דוד לוי

כתבות נוספות