שאל את הרב

מעשר כספים ונדרים

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 26/09/06 23:11 ד בתשרי התשסז

שאלה

כבוד הרב שלום

שמי עינת,יש לי שאלה שמטרידה אותי כבר זמן רב.

אני מקווה שאוכל לקבל עליה מענה במהרה,אז ככה:

כשאחי היה במלחמה בלבנון הבטחתי בעז"ה שאם הוא יחזור בריא ושלם אני אתרום כל חודש 200 ש"ח לצדקה כל חודש.הוא חזר בריא ב"ה.

העניין הוא שאני רוצה גם להתחיל להפריש מעשרות כל חודש מהמשכורת שלי.אחרי הכל אני כבר לא סטודנטית ואני רוצה לקבל מעשרות על עצמי לרגל השנה החדשה.מה שקורה,כרגע אם אני אתרום גם את ה200 ש"ח וגם את המעשר אני אגיע למצב שבו כל חודש אני תורמת קרוב ל500 ש"ח,כשהמשכורת שלי מגיע ל2000-2500 ש"ח.השאלה שלי אם אפשר 'לאחד' איכשהוא את המעשר יחד עם הצדקה.לדוג',אם קיבלתי החודש 2500 ש"ח אני אפריש 250 מעשר ובתוך זה כלול גם ה-200 ש"ח.ואם אקבל לדוג' 1800 ש"ח אני אתרום 200 ש"ח בכל מקרה.כלומר,הסכום ההתחלתי יהיה 200 ש"ח,אם אקבל פחות ממעשר של 200 ש"ח.ואם אקבל יותר פשוט אוסיף.

אני מצטערת אם הארכתי,זה פשוט נורא חשוב לי ואני רוצה לתרום ולעשר כבר בשנה החדשה.

אשמח אם תוכלו לעזור לי בהקדם.

תודה רבה.ויישר כוח!!!

עינת

תשובה

ניתן לאחד. יישר כח על המסירות וההקפדה.
כל טוב-
עקיבא

כתבות נוספות