שאלה
שלום לרב
אנחנו מתכוננים להעניק לאברכים ממשפחתינו סכומי כסף יחסית גדולים להולדת ילדיהם.האם חלק מן הסכום יכול להיחשב למעשרות כספים?
בברכה ויום טוב
תשובה
שלום לך,
אם יש במשפחה גם אברכים וגם כאלה שאינם - את הפער בין אלו לאלו לטובת האברכים ניתן לממן כולו ממעשר כספים. זה נכון יותר מאשר לתרום לישיבה בה לומדים האברכים אלא נחשב כתרומה עדיפה.
אם כולם אברכים - יש בעיה כיצד לחשב איזה חלק עודף הוא בגלל היותו אברך ואיזה חלק הוא להולדת הילדים.
במקרה כזה תנסו לחשוב בעצמכם ואם לא תצליחו אל תחשבו כמעשר כספים יותר משליש ממה שנתתם.
בברכה תזכו למצוות
כפי שנאמר
משנכנס אדר מרבים בתורה
דוד לוי
09-8987548