שאלה
שלום.
ברצוני לדעת האם דעת התורה וההלכה מנוגדים להתפתחות מעמד האשה בתקופה זו מבחינת צאת האשה לעבודה, ללמוד, להשכיל, ולאו דווקא להיות האחראית הבעדית לבית ולילדים (אלא בשיתוף עם בעלה)? ומה דעת ההלכה גם לגבי לימוד תורה וגמרא לנשים ולאו דווקא לגברים בלבד?- האם היא מעודדת את זה או שמא מנוגדת לכך?..
ועוד ברצוני לדעת האם ישנן הלכות שמשתנות בעקבות שינויי הדור והתקופה?- אין בכוונתי על הלכות חדשות עקב התפתחויות טכנולוגיות, אלא לגבי הלכות "ישנות" שהשתנו עקב השינויים בתקופות, ה"מודרניזציה" וכו'?..
אשמח לקבל קישורים ומקורות על כל תשובה!
תודה.
תשובה
ב"ה
ברכה ושלום.
1)מותר חובה ומצווה ללמוד ולהשכיל ולצאת לעבוד.
2)במסגרת של ניהול בית יש שיתוף פעולה בין בני הזוג .זה כמו לנהל "מפעל" ושני בני הזוג תורמים את כל כוחם להצלחתו ולתיפקודו של ביתם.
3)אשה צריכה ללמוד תורה .
4)ההלכות לעולם לא משתנות.
כדאי לך לעיין בתשובתי על נושא מעמד האישה ב:
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=18813
בברכה,
עוזיאל
.