שאלה
שנה טובה, בעיצומה של תפילת ר"ה עלתה בי מחשבה שעד עכשיו (מוצא"ש) לא עוזבת אותי.
אני מאמינה באלקים, מאמינה בתורה, ובכל ההשלכות (מצוות, אורח חיים) שמחיבות אותי מבחינה אישית. אבל פתאום היה לי כ"כ קשה להתפלל למשהו שאני לא מבינה, לא תופסת אפילו את המהות , ההוויה, זה אולי נשמע טיפשי, ילדותי, ושאלות של סמנריונים בתיכון (עברתי כבר את הגיל...), אבל פשוט קשה לי להתפלל כשאני לא מבינה למי אני מתפללת ובפני מי אני עומדת ברגעים אלו. אני יודעת שאלקים לא ניתן לתפיסה אנושית, ושאנחנו מוגבלים ויכולים לראות רק את ההשפעה שלו על המציאות, אבל באמת אני כבר לא יודעת על מה לחשוב בתפילה.
מקווה שאני מובנת ושהרב יוכל לענות לי, פשוט גם העיתוי קצת מלחיץ עשי"ת...
תודה רבה גמר חתימה טובה. אפרת
תשובה
ב"ה
ברכה ושלום.
שאלה גדולה שאלת .
אין לי תשובה לשאלה שלך כי אלוקים הוא בלתי נתפס להשגה. וגם משה רבינו רצה לראות ורק להציץ "הראני נא את כבודך" אבל השם אמר לו שאי אפשר לבן אדם לראות ולהציץ .
אבל יש לי עצה פרקטית. כדאי לך ללמוד אמונה!
כי זה מקצוע רחב ועמוק ויש ללמוד אותו.עייני נא למשל בספר "מוסר אביך" בערך אמונה.
דבר נוסף והוא שכדאי לך ללמוד את התפילה לפני התפילה כך שיהיו נהירים לך מילות התפילה ותביני את המסר של כל קטע וקטע.
תנסי ותראי שזה יעזור.
אנא עייני נא ב:(איפה אלוקים?)
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=19275
אני ברוגז עם אלוקים :
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=16512
בהצלחה,
עוזיאל